Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

D'Escher a la competència matemàtica

URI:
http://hdl.handle.net/11162/110026
Education Level:
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Barba Serra, Marta; Ruiz Pinazo, Maria; Guerra Miquel, María de la; Alemany, Alba
Date:
2015
Published in:
Perspectiva escolar. 2015, n. 380, marzo-abril ; p. 38-43
Abstract:

Hans Freudenthal, al reflexionar sobre la finalidad de las matemáticas, indica que «nunca deberíamos pensar en las matemáticas que puede aprender un niño, sino en aquellas que contribuyan al desarrollo de su dignidad». Ante la práctica profesional se debería plantear qué ofrecer a los niños y niñas para mejorar su autoestima, para que tengan las herramientas necesarias para enfrentarse a situaciones cotidianas y para hacerlos ciudadanos competentes y libres.

Hans Freudenthal, al reflexionar sobre la finalidad de las matemáticas, indica que «nunca deberíamos pensar en las matemáticas que puede aprender un niño, sino en aquellas que contribuyan al desarrollo de su dignidad». Ante la práctica profesional se debería plantear qué ofrecer a los niños y niñas para mejorar su autoestima, para que tengan las herramientas necesarias para enfrentarse a situaciones cotidianas y para hacerlos ciudadanos competentes y libres.

Leer menos
Materias (TEE):
matemáticas; autoestima; sentido crítico; lógica matemática
Otras Materias:
Escher, Maurits Cornelius
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.