Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Ideas clave para orientar los planes de lectura y escritura

URI:
http://hdl.handle.net/11162/109681
Education Level:
Educación Primaria
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Zayas Hernando, Felipe; Lluch, Gemma
Date:
2015
Published in:
Textos de didáctica de la lengua y la literatura. 2015, Año XXI, n. 68, enero-marzo ; p. 9-17
Abstract:

Se recogen criterios e ideas clave para la elaboración del marco conceptual que forma parte de los planes de lectura y escritura al considerar que éste da sentido y coherencia a las acciones que se han de consensuar. El marco conceptual define qué se entiende por lectura y escritura, qué tipo de prácticas de lectura y de escritura se quieren promocionar, qué responsabilidad se ha de asignar a los diferentes componentes de la comunidad educativa, etc.

Se recogen criterios e ideas clave para la elaboración del marco conceptual que forma parte de los planes de lectura y escritura al considerar que éste da sentido y coherencia a las acciones que se han de consensuar. El marco conceptual define qué se entiende por lectura y escritura, qué tipo de prácticas de lectura y de escritura se quieren promocionar, qué responsabilidad se ha de asignar a los diferentes componentes de la comunidad educativa, etc.

Leer menos
Materias (TEE):
lectura; escritura; plan; afición a la lectura
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.