Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Docentes en formación y diversidad sexual : reflexiones sobre cultura visual en series infantiles de televisión

URI:
http://hdl.handle.net/11162/106805
Education Level:
Educación Infantil
Educación Primaria
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Rueda Gascó, Paloma; Alonso Sanz, María Amparo
Date:
2014
Published in:
Cuadernos de pedagogía. 2014, n. 449, octubre ; p. 68-70
Abstract:

Docentes en formación en la Facultad de Magisterio en la Universitat de Valencia han investigado la diversidad sexual en la programación televisiva infantil. Han detectado que existe sesgo e invisibilidad respecto a la diversidad sexual y que el alumnado encuentra dificultades para tratar el tema en la escuela. Desde la pedagogía se pueden activar estrategias que eviten el consumo pasivo y que promuevan la reflexión.

Docentes en formación en la Facultad de Magisterio en la Universitat de Valencia han investigado la diversidad sexual en la programación televisiva infantil. Han detectado que existe sesgo e invisibilidad respecto a la diversidad sexual y que el alumnado encuentra dificultades para tratar el tema en la escuela. Desde la pedagogía se pueden activar estrategias que eviten el consumo pasivo y que promuevan la reflexión.

Leer menos
Materias (TEE):
escuela de formación de profesores; sexismo; conciencia moral; televisión
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.