Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El aprendizaje de la lectura literaria : encuesta a especialistas en educación literaria

URI:
http://hdl.handle.net/11162/106266
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Lomas García, Carlos; Mata Anaya, Juan
Date:
2014
Published in:
Textos de didáctica de la lengua y la literatura. 2014, Año XX, n. 66, julio-septiembre ; p. 42-49
Abstract:

Se recogen las respuestas de varios especialistas del ámbito de la educación literaria (Pedro Cerrillo, Ana Mª Margallo, Fabio Jurado, Gustavo Bombini, Roberto Pulido, Mariano Coronas Cabrero, Benigno Delmiro Coto, Víctor Moreno, y Mª Dolores Tobío Iglesias) a las siguientes preguntas: ¿qué definiría a su juicio la lectura literaria?, ¿cuáles deberían ser las características de un buen lector literario?, ¿qué prácticas escolares contribuyen a la formación del lector de textos literarios? y ¿qué prácticas dificultan que alguien sea un buen lector de textos literarios?

Se recogen las respuestas de varios especialistas del ámbito de la educación literaria (Pedro Cerrillo, Ana Mª Margallo, Fabio Jurado, Gustavo Bombini, Roberto Pulido, Mariano Coronas Cabrero, Benigno Delmiro Coto, Víctor Moreno, y Mª Dolores Tobío Iglesias) a las siguientes preguntas: ¿qué definiría a su juicio la lectura literaria?, ¿cuáles deberían ser las características de un buen lector literario?, ¿qué prácticas escolares contribuyen a la formación del lector de textos literarios? y ¿qué prácticas dificultan que alguien sea un buen lector de textos literarios?

Leer menos
Materias (TEE):
literatura; lectura
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.