Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Currículo literario y lectores escolares

URI:
http://hdl.handle.net/11162/106263
Education Level:
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Fittipaldi, Martina; Colomer Martínez, Teresa
Date:
2014
Published in:
Textos de didáctica de la lengua y la literatura. 2014, Año XX, n. 66, julio-septiembre ; p. 17-24
Abstract:

Se sintetiza el análisis contrastado de siete currículos de enseñanza de la literatura en educación primaria pertenecientes a tres tradiciones internacionales diversas: la anglosajona, la francófona y la hispánica con el fin de observar las concepciones educativas que parecen caracterizar los distintos diseños, presentar los saberes y prácticas literarias prescritos y señalar los aspectos comunes y diferenciales en relación con las propuestas de enseñanza literaria en la escuela

Se sintetiza el análisis contrastado de siete currículos de enseñanza de la literatura en educación primaria pertenecientes a tres tradiciones internacionales diversas: la anglosajona, la francófona y la hispánica con el fin de observar las concepciones educativas que parecen caracterizar los distintos diseños, presentar los saberes y prácticas literarias prescritos y señalar los aspectos comunes y diferenciales en relación con las propuestas de enseñanza literaria en la escuela

Leer menos
Materias (TEE):
literatura; programa de estudios; didáctica
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.