Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Com integrar la biblioteca en la dinàmica del centre : l'experiència de l'IESM Ferran Tallada

URI:
http://hdl.handle.net/11162/105882
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Anglada, Maria
Date:
2008
Published in:
Articles de didàctica de la llengua i de la literatura. 2008, n. 46, julio-agosto-septiembre ; p. 83-90
Abstract:

Se narra la vida de la biblioteca del IESM Ferran Tallada (desde su nacimiento hasta el 2008), concebida como un elemento docente de primer orden, por su papel en la educación del alumnado como aprendiz escolar y como usuario autónomo potencial de este tipo de servicio durante toda su vida. Se subraya la necesaria sintonía entre la biblioteca y el entorno escolar en el que se inserta.

Se narra la vida de la biblioteca del IESM Ferran Tallada (desde su nacimiento hasta el 2008), concebida como un elemento docente de primer orden, por su papel en la educación del alumnado como aprendiz escolar y como usuario autónomo potencial de este tipo de servicio durante toda su vida. Se subraya la necesaria sintonía entre la biblioteca y el entorno escolar en el que se inserta.

Leer menos
Materias (TEE):
biblioteca pública; medios de enseñanza; autoaprendizaje; relación escuela-comunidad; trabajo en biblioteca
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.