Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La síndrome de Gilles de la Tourette i la seva repercussió en els entorns escolars

URI:
http://hdl.handle.net/11162/103702
Education Level:
Educación Especial
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Pujades Beneit, Ramon
Date:
2014
Published in:
Perspectiva escolar. 2014, n. 376, julio-agosto; p. 55-60
Abstract:

El síndrome de Gilles de la Tourette es un trastorno neurológico que consiste en hacer tics motores y vocales crónicos. Se expone la importancia de estar bien informado sobre éste síndrome y se presentan algunas herramientas para enfrentarse a las dificultades del alumnado afectado. Estas especificaciones son fundamentales para que los estudiantes tengan una escolarización emocionalmente satisfactoria y académicamente exitosa.

El síndrome de Gilles de la Tourette es un trastorno neurológico que consiste en hacer tics motores y vocales crónicos. Se expone la importancia de estar bien informado sobre éste síndrome y se presentan algunas herramientas para enfrentarse a las dificultades del alumnado afectado. Estas especificaciones son fundamentales para que los estudiantes tengan una escolarización emocionalmente satisfactoria y académicamente exitosa.

Leer menos
Materias (TEE):
deficiente motórico; educación especial; desarrollo afectivo; patología
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.