Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El circuito en casa

URI:
http://hdl.handle.net/11162/102442
Education Level:
Educación Infantil
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Enríquez Palomares, Juan Manuel; Aragón Núñez, Lourdes
Date:
2014
Published in:
Cuadernos de pedagogía. 2014, n. 446, junio ; p. 20-22
Abstract:

Se trata de una propuesta de metodología de trabajo en el aula del CEIP Reyes Católicos, de Cádiz, que convierte la psicomotricidad en el eje en torno al cual se organiza el proceso de enseñanza y aprendizaje. Al mismo tiempo, se abordan otros contenidos, como las matemáticas, el lenguaje plástico y la lectoescritura. También se hace partícipes a las familias a través del diseño de circuitos que luego los niños realizan en el gimnasio.

Se trata de una propuesta de metodología de trabajo en el aula del CEIP Reyes Católicos, de Cádiz, que convierte la psicomotricidad en el eje en torno al cual se organiza el proceso de enseñanza y aprendizaje. Al mismo tiempo, se abordan otros contenidos, como las matemáticas, el lenguaje plástico y la lectoescritura. También se hace partícipes a las familias a través del diseño de circuitos que luego los niños realizan en el gimnasio.

Leer menos
Materias (TEE):
psicomotricidad; interdisciplinariedad; proceso de aprendizaje; relación padres-escuela
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.