Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Aprenem a escriure escrivint i llegint! : o com aprenem a ensenyar a aprendre a escriure

URI:
http://hdl.handle.net/11162/101702
Education Level:
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Falgàs Isern, Margarida
Date:
2013
Published in:
Perspectiva escolar. 2013, n. 368, marzo-abril ; p. 6-13
Abstract:

Se reflexiona sobre el proceso de aprendizaje de la lengua escrita en Primaria, con la mirada interrelacionada alumnado/docente/entorno. Es fruto de la observación de los procesos que realiza el alumnado de esta etapa, de reflexiones compartidas, desde la práctica del día a día hasta el contraste con los referentes teóricos y las nuevas investigaciones, con maestros que, en charlas, asesoramientos y seminarios han coparticipado en la tarea de aprender a enseñar a aprender a escribir.

Se reflexiona sobre el proceso de aprendizaje de la lengua escrita en Primaria, con la mirada interrelacionada alumnado/docente/entorno. Es fruto de la observación de los procesos que realiza el alumnado de esta etapa, de reflexiones compartidas, desde la práctica del día a día hasta el contraste con los referentes teóricos y las nuevas investigaciones, con maestros que, en charlas, asesoramientos y seminarios han coparticipado en la tarea de aprender a enseñar a aprender a escribir.

Leer menos
Materias (TEE):
lenguaje escrito; proceso de aprendizaje; práctica pedagógica; medios de enseñanza
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.