Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Olors, treballar amb invisibles

URI:
http://hdl.handle.net/11162/100023
Education Level:
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Carbó Cortina, Victòria; Padern Blesa, Montserrat
Date:
2012
Published in:
Perspectiva escolar; 2012, n. 365, septiembre-octubre ; p. 40-46
Abstract:

Se presenta una propuesta ha permitido trabajar con el olor entendido como materia y, a la vez, abordar la función de relación desde una perspectiva poco habitual: nuestra reacción a un estímulo externo, un olor, que nos transporta directamente a determinados recuerdos, emociones y memorias. Pensar, experimentar y hablar para aprender sobre un invisible. Esta experiencia se ha llevado a cabo en los cursos de primero de las escuelas Josep Maria de Sagarra, de Barcelona, y La Trama, de Sabadell.

Se presenta una propuesta ha permitido trabajar con el olor entendido como materia y, a la vez, abordar la función de relación desde una perspectiva poco habitual: nuestra reacción a un estímulo externo, un olor, que nos transporta directamente a determinados recuerdos, emociones y memorias. Pensar, experimentar y hablar para aprender sobre un invisible. Esta experiencia se ha llevado a cabo en los cursos de primero de las escuelas Josep Maria de Sagarra, de Barcelona, y La Trama, de Sabadell.

Leer menos
Materias (TEE):
percepción olfativa; desarrollo perceptivo; actividades escolares; emoción
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.