Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Perfil del pianista acompañante : soluciones a una problemática

URI:
http://hdl.handle.net/11162/98787
Education Level:
Enseñanzas de Régimen Especial
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Fernández Morante, Basilio; Serrano Martí, Jesús E.; Navarro Pastor, Francisco José
Date:
2013
Published in:
Música y educación : revista internacional de pedagogía musical. 2013, v. XXVI, 3, n. 95, octubre ; p. 40-47
Abstract:

Reflexión, al hilo de la bibliografía y textos legales existentes, acerca de la problemática del pianista acompañante, que no cuenta ni con un respaldo ni con un status social similar al del resto de músicos, y para el que no existen plazas docentes en los conservatorios de música. El autor propone la creación de plazas específicas de pianistas acompañantes o de repertorio, así como la creación de la asignatura dentro del currículo en los mismos conservatorios

Reflexión, al hilo de la bibliografía y textos legales existentes, acerca de la problemática del pianista acompañante, que no cuenta ni con un respaldo ni con un status social similar al del resto de músicos, y para el que no existen plazas docentes en los conservatorios de música. El autor propone la creación de plazas específicas de pianistas acompañantes o de repertorio, así como la creación de la asignatura dentro del currículo en los mismos conservatorios

Leer menos
Materias (TEE):
escuela de música; instrumento musical; personal docente; status profesional
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.