Gêneros textuais: uma proposta de aplicação metodológica interdisciplinar nos cursos de inglês para fins específicos
Ver/ Abrir
Nivel Educativo:
Tipo Documental:
Artículo de revistaEstadísticas:
Ver Estadísticas de usoMetadatos:
Mostrar el registro completo del ítemAutor:
Fecha:
2010Publicado en:
Educació i cultura : revista mallorquina de pedagogia. 2010, n. 21 ; p. 161-172Resumen:
Aquest article descriu una proposta metodològica interdisciplinària per a estudiants universitaris de nivell intermedi en l¿àrea de Ciències de la Salut (Infermeria, Odontologia i Medicina) de la Universidade do Estado do Amazonas. Aquesta proposta, basada en una epistemologia socioconstructivista i interactivista, dóna suport a una investigació etnogràfica i empírica centrada en els gèneres textuals en què els alumnes estan interessats, com ara: articles de revistes científiques, textos cientificotècnics, opuscles, prospectes mèdics, informació d¿articles de periòdic, etc. En aquests tipus de documents s¿introdueixen estratègies de lectura en llengua anglesa per assolir objectius específics, emfasitzant en el coneixement previ, el coneixement de fons de la llengua i en la interacció lector-text-escriptor. D¿aquesta manera s¿aconsegueix la contextualització dels textos esmentats i s¿arriba a un ensenyament i aprenentatge satisfactoris
Aquest article descriu una proposta metodològica interdisciplinària per a estudiants universitaris de nivell intermedi en l¿àrea de Ciències de la Salut (Infermeria, Odontologia i Medicina) de la Universidade do Estado do Amazonas. Aquesta proposta, basada en una epistemologia socioconstructivista i interactivista, dóna suport a una investigació etnogràfica i empírica centrada en els gèneres textuals en què els alumnes estan interessats, com ara: articles de revistes científiques, textos cientificotècnics, opuscles, prospectes mèdics, informació d¿articles de periòdic, etc. En aquests tipus de documents s¿introdueixen estratègies de lectura en llengua anglesa per assolir objectius específics, emfasitzant en el coneixement previ, el coneixement de fons de la llengua i en la interacció lector-text-escriptor. D¿aquesta manera s¿aconsegueix la contextualització dels textos esmentats i s¿arriba a un ensenyament i aprenentatge satisfactoris
Leer menos