Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La gestión del conocimiento mediado por los REA : la experiencia en la universidad tecnológica mexicana

URI:
http://hdl.handle.net/11162/98347
Full text:
http://www.edutec.es/revista/ind ...
View/Open
Edutec-e_n43-Rodriguez.pdf (475.1Kb)
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Rodríguez Ramírez, Norma Esmeralda
Date:
2013
Published in:
Edutec : revista electrónica de tecnología educativa. 2013, n. 42, marzo ; p. 1-15
Abstract:

La presente investigación tuvo como objetivo analizar los elementos que se deben de atender en el ambiente de aprendizaje donde se incorporen los REA. El estudio fue de corte exploratorio aplicado a estudiantes de una Universidad Tecnológica. Los resultados, indicaron que el uso de los REA sí gestiona el conocimiento, además de identificar algunos factores que propician el aprendizaje significativo en el aula a través de este tipo de recursos.

La presente investigación tuvo como objetivo analizar los elementos que se deben de atender en el ambiente de aprendizaje donde se incorporen los REA. El estudio fue de corte exploratorio aplicado a estudiantes de una Universidad Tecnológica. Los resultados, indicaron que el uso de los REA sí gestiona el conocimiento, además de identificar algunos factores que propician el aprendizaje significativo en el aula a través de este tipo de recursos.

Leer menos
Materias (TEE):
nuevas tecnologías; enseñanza superior; tecnología de la educación; tecnología de la información; aprendizaje; enseñanza a distancia
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.