Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El equilibrio

URI:
http://hdl.handle.net/11162/91856
Education Level:
Educación Infantil
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Romero, Guiomar
Date:
2011
Published in:
In-fan-cia : educar de 0 a 6 años : revista de la Associació de Mestres Rosa Sensat. 2011, n. 129, septiembre-octubre ; p. 33-36
Abstract:

Se presenta un proyecto desarrollado entorno al tema del equilibrio. En los niños de cinco años surgió el interés por investigar sobre el equilibrio. El proyecto con sus experimentos, se convirtió sobre todo en un proyecto de ciencias, en un proyecto muy creativo, en el que se puso de manifiesto la capacidad de pensar, de razonar, de analizar, de ser crítico, de aceptar las frustraciones, de emocionarse por los descubrimientos, de trabajar en grupo.

Se presenta un proyecto desarrollado entorno al tema del equilibrio. En los niños de cinco años surgió el interés por investigar sobre el equilibrio. El proyecto con sus experimentos, se convirtió sobre todo en un proyecto de ciencias, en un proyecto muy creativo, en el que se puso de manifiesto la capacidad de pensar, de razonar, de analizar, de ser crítico, de aceptar las frustraciones, de emocionarse por los descubrimientos, de trabajar en grupo.

Leer menos
Materias (TEE):
pensamiento lógico; experiencia pedagógica; niño de primera infancia; educación de la primera infancia
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.