Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Ventajas e inconvenientes de trabajar cooperativamente : una experiencia en tercero de ESO

URI:
http://hdl.handle.net/11162/88198
Education Level:
Educación Primaria
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Gavilán, Paloma
Date:
2003
Published in:
Aula de innovación educativa. 2003, n. 121, mayo ; p. 66-69
Abstract:

Una de las ventajas del trabajo cooperativo que apunta la autora en su artículo es la necesidad de que los niños pongan en práctica ciertas habilidades sociales que les permitan resolver constructivamente los conflictos en los que, inevitablemente, se verán involucrados; además, la interdependencia que se establece entre los participantes hace que sólo se logren los objetivos individuales si se logran los grupales.

Una de las ventajas del trabajo cooperativo que apunta la autora en su artículo es la necesidad de que los niños pongan en práctica ciertas habilidades sociales que les permitan resolver constructivamente los conflictos en los que, inevitablemente, se verán involucrados; además, la interdependencia que se establece entre los participantes hace que sólo se logren los objetivos individuales si se logran los grupales.

Leer menos
Materias (TEE):
aprendizaje; cooperación; estrategia de aprendizaje; desarrollo de programas de estudios
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.