Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La Ley de Calidad y la formación de los jóvenes en valores democráticos

URI:
http://hdl.handle.net/11162/87950
Education Level:
Educación Primaria
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Casas Martínez, Montserrat
Date:
2002
Published in:
Íber : didáctica de las ciencias sociales, geografía e historia. 2002, n. 33, julio-septiembre ; p. 58-62
Abstract:

Aborda el tema de la educación en valores y actitudes en la nueva Ley de Calidad y el descuidado tratamiento que se ofrece al considerar que pueden aprenderse fuera del sistema no formando parte de sus responsabilidades formativas. También considera que en lugar de centrar la problemática educativa en la ESO y las soluciones en su modificación, sería más útil buscar medidas preventivas desde la educación infantil.

Aborda el tema de la educación en valores y actitudes en la nueva Ley de Calidad y el descuidado tratamiento que se ofrece al considerar que pueden aprenderse fuera del sistema no formando parte de sus responsabilidades formativas. También considera que en lugar de centrar la problemática educativa en la ESO y las soluciones en su modificación, sería más útil buscar medidas preventivas desde la educación infantil.

Leer menos
Materias (TEE):
valor; actitud; política de la educación; reforma educativa; calidad de la educación
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.