Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El papel de la educación social en la articulación de proyectos educativos comunitarios

URI:
http://hdl.handle.net/11162/86383
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Gradaílle Pernas, Rita; Caballo Villar, María Belén
Date:
2008
Published in:
Aula de innovación educativa. 2008, n. 171, mayo ; p. 74-76
Abstract:

La educación social ha de ser una responsabilidad comunitaria, no relegada exclusivamente al ámbito escolar y entendiéndola como recurso para el desarrollo. Se apuesta por esta como base sostenible para el desarrollo de proyectos educativos comunitarios con distintas características, posibilidades y limitaciones, aunque con elementos y aspectos comunes, que favorecen las relaciones escuela-comunidad y hacen partícipe activo a la institución escolar..

La educación social ha de ser una responsabilidad comunitaria, no relegada exclusivamente al ámbito escolar y entendiéndola como recurso para el desarrollo. Se apuesta por esta como base sostenible para el desarrollo de proyectos educativos comunitarios con distintas características, posibilidades y limitaciones, aunque con elementos y aspectos comunes, que favorecen las relaciones escuela-comunidad y hacen partícipe activo a la institución escolar..

Leer menos
Materias (TEE):
educación social; proyecto; programa de acción comunitario; relación escuela-comunidad; desarrollo comunitario
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.