Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Educación geográfica para la sostenibilidad y formación de competencias espaciales

URI:
http://hdl.handle.net/11162/86368
Education Level:
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Araya Palacios, Fabián
Date:
2008
Published in:
Aula de innovación educativa. 2008, n. 170, marzo ; p. 16-19
Abstract:

Estrategia didáctica desarrollada en la escuela Cielo Claro de la comuna rural de Paihuano (IV Región de Chile), con niños de segundo año de enseñanza básica (de ocho años de edad), con el objetivo de desarrollar competencias espaciales para el desarrollo sostenible. Para ello se propone la aplicación de seis guías de aprendizaje destinadas a promover la relación del alumno con el entorno geográfico rural, promoviendo así una nueva didáctica de la geografía..

Estrategia didáctica desarrollada en la escuela Cielo Claro de la comuna rural de Paihuano (IV Región de Chile), con niños de segundo año de enseñanza básica (de ocho años de edad), con el objetivo de desarrollar competencias espaciales para el desarrollo sostenible. Para ello se propone la aplicación de seis guías de aprendizaje destinadas a promover la relación del alumno con el entorno geográfico rural, promoviendo así una nueva didáctica de la geografía..

Leer menos
Materias (TEE):
Chile; estrategia de aprendizaje; geografía; ambiente rural; percepción del espacio; protección del medio ambiente; modelo didáctico; destreza
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.