Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La prensa como recurso en educación ambiental : análisis de una experiencia

URI:
http://hdl.handle.net/11162/86177
View/Open
01820073002025.pdf (909.6Kb)
Education Level:
Educación de Adultos
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Álvarez Suárez, Pedro
Date:
2007
Published in:
Comunicar : revista científica iberoamericana de comunicación y educación. 2007, v. XV, n. 29, octubre ; p. 165-172
Abstract:

Experiencia llevada a cabo en la Universidad de Granada, concretamente en la asignatura Educación Medioambiental, en la especialidad de Educación Primaria, con el objetivo de analizar los cambios cognitivos y actitudinales del profesorado en formación de la asignatura que se ocupa de la problemática medioambiental, global y local, al utilizar noticias de prensa como recurso didáctico frente a la metodología expositivo-transmisiva..

Experiencia llevada a cabo en la Universidad de Granada, concretamente en la asignatura Educación Medioambiental, en la especialidad de Educación Primaria, con el objetivo de analizar los cambios cognitivos y actitudinales del profesorado en formación de la asignatura que se ocupa de la problemática medioambiental, global y local, al utilizar noticias de prensa como recurso didáctico frente a la metodología expositivo-transmisiva..

Leer menos
Materias (TEE):
prensa; educación ambiental; medios de enseñanza; cambio de actitud; cuestionario
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.