Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La nueva agenda educativa global : límites y oportunidades

URI:
http://hdl.handle.net/11162/85492
View/Open
01820063000025.pdf (55.22Kb)
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Tarabini-Castellani Clemente, Aina
Date:
2005
Published in:
Aula de innovación educativa. 2005, n. 141, Mayo ; p. 10-14
Abstract:

La creciente influencia de los organismos internacionales en la esfera educativa sugiere la necesidad de iniciar el proceso de elaboración de una agenda de actuación común entre diferentes países, una agenda educativa global que tendrá que tener en cuenta los impactos de una misma política educativa en función del lugar en el que se aplique, aunque el proceso globalizador afecte a todos los países, sus repercusiones serán más significativas en el sur por la posición de dependencia que ocupan estos países.

La creciente influencia de los organismos internacionales en la esfera educativa sugiere la necesidad de iniciar el proceso de elaboración de una agenda de actuación común entre diferentes países, una agenda educativa global que tendrá que tener en cuenta los impactos de una misma política educativa en función del lugar en el que se aplique, aunque el proceso globalizador afecte a todos los países, sus repercusiones serán más significativas en el sur por la posición de dependencia que ocupan estos países.

Leer menos
Materias (TEE):
educación global; acuerdo internacional
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.