Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

A formación profesional : unha evolución acorde co sistema produtivo?

URI:
http://hdl.handle.net/11162/80631
Full text:
http://www.edu.xunta.es/ftpserve ...
View/Open
00820113000033.pdf (2.382Mb)
Education Level:
Formación Profesional
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Rial Sánchez, Antonio Florencio
Date:
2009
Published in:
Revista galega do ensino. 2009, n. 56, maio-agosto ; p. 21-25
Abstract:

La formación profesional ha convivido en España con los diferentes subsistemas de educación en una evolución un poco vacilante, casi siempre positiva, referida a dar respuesta a las demandas del sistema productivo. Se argumenta a favor de esta 'sincronización', si bien se admite la existencia de pequeños desajustes, a veces causados por diseños curriculares mal fundamentados, por posicionamientos políticos, o incluso por el propio reclutamiento de profesores.

La formación profesional ha convivido en España con los diferentes subsistemas de educación en una evolución un poco vacilante, casi siempre positiva, referida a dar respuesta a las demandas del sistema productivo. Se argumenta a favor de esta 'sincronización', si bien se admite la existencia de pequeños desajustes, a veces causados por diseños curriculares mal fundamentados, por posicionamientos políticos, o incluso por el propio reclutamiento de profesores.

Leer menos
Materias (TEE):
formación profesional; programa de estudios; política de la educación; historia de la educación
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.