Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

L'ortografia catalana

URI:
http://hdl.handle.net/11162/7257
Full text:
http://ibdigital.uib.es/greensto ...
Education Level:
Educación Primaria
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Ordines i Llobera, Jaume
Date:
2000
Published in:
Pissarra : revista d'ensenyament de les Illes Balears. 2000, n. 101, octubre-novembre ; p. 46-50
Abstract:

En este artículo se exponen las consideraciones psicopedagógicas que cabe tener en cuenta para la enseñanza y el aprendizaje de la escritura correcta de las palabras durante la educación primaria, a partir de una investigación realizada en Mallorca con alumnos que habían recibido la enseñanza de todas las áreas en catalán (junio, 1991). La finalidad era conseguir un instrumento de evaluación para dictaminar los niveles de ortografía en los cursos de segundo, cuarto y sexto de educación primaria.

En este artículo se exponen las consideraciones psicopedagógicas que cabe tener en cuenta para la enseñanza y el aprendizaje de la escritura correcta de las palabras durante la educación primaria, a partir de una investigación realizada en Mallorca con alumnos que habían recibido la enseñanza de todas las áreas en catalán (junio, 1991). La finalidad era conseguir un instrumento de evaluación para dictaminar los niveles de ortografía en los cursos de segundo, cuarto y sexto de educación primaria.

Leer menos
Materias (TEE):
escritura; lengua catalana; expresión escrita; ortografía
Otras Materias:
Mallorca
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.