Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Relacions família-escola. 'Relaciones familia-escuela'

URI:
http://hdl.handle.net/11162/7056
Full text:
http://weib.caib.es/Documentacio ...
View/Open
12040136REV.pdf (60.53Kb)
Education Level:
Educación Infantil
Educación Superior
Document type:
Ponencia
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Riutort Taboada, Graciela; Esteve Martínez, Francesca
Date:
2003
Abstract:

El objetivo prioritario del centro escolar es el desarrollo integral del niño, que tenga una buena vida, y ello no puede conseguirse sin unas relaciones óptimas con la familia. En ninguna edad pero especialmente en ésta, no puede existir la dicotomía escuela-familia, por lo que hay que buscar las coincidencias entre ambas. La relación se fundamenta en tres aspectos: la empatía, la confianza y el intercambio de información.

El objetivo prioritario del centro escolar es el desarrollo integral del niño, que tenga una buena vida, y ello no puede conseguirse sin unas relaciones óptimas con la familia. En ninguna edad pero especialmente en ésta, no puede existir la dicotomía escuela-familia, por lo que hay que buscar las coincidencias entre ambas. La relación se fundamenta en tres aspectos: la empatía, la confianza y el intercambio de información.

Leer menos
Materias (TEE):
relación padres-escuela; educación preescolar
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.