Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Globalització i escola. 'Globalización y escuela'

URI:
http://hdl.handle.net/11162/6932
Full text:
http://www.stei-i.org/Llibreglob ...
View/Open
12040023REV.pdf (1.218Mb)
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Ponencia
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Portella Coll, Josep
Date:
2002
Published in:
Educació, globalització i democràcia. 2002 ; p. 17-22
Abstract:

A la hora de determinar los fenómenos que caracterizan nuestro mundo, o una parte de él, la gran mayoría coincide en señalar y destacar el de la globalización. Así en abstracto, no es más que la consecuencia de procesos históricos desde la industrialización. Sin embargo, es más que la simple imposición de unos valores culturales e ideológicos en una parte del mundo en relación con todo el planeta. La escuela no sólo debe explicar y convencer sobre los valores del mundo que construimos, debe hacer entender el mundo a los nuevos habitantes.

A la hora de determinar los fenómenos que caracterizan nuestro mundo, o una parte de él, la gran mayoría coincide en señalar y destacar el de la globalización. Así en abstracto, no es más que la consecuencia de procesos históricos desde la industrialización. Sin embargo, es más que la simple imposición de unos valores culturales e ideológicos en una parte del mundo en relación con todo el planeta. La escuela no sólo debe explicar y convencer sobre los valores del mundo que construimos, debe hacer entender el mundo a los nuevos habitantes.

Leer menos
Materias (TEE):
democracia; política de la educación; política del desarrollo; liberalismo; educación global
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.