Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Fundamentos musicales y didácticos en Educación Infantil

URI:
http://hdl.handle.net/11162/65842
Education Level:
Educación Infantil
Document type:
Guía o manual
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Díaz, Maravillas; Ibarretxe Txakartegi, Gotzon; García Malbrán, Eleonora; Malbrán, Silvia; Riaño Galán, María Elena
Date:
2011
Abstract:

Se presentan los fundamentos musicales para la docencia en Educación Infantil de la música a través una sólida fundamentación teórica y metodológica así como diversas estrategias que pueden ayudar al docente a crear, planificar, compartir y evaluar situaciones de aula significativas. Se trata de un trabajo que abarca múltiples aspectos que van desde atender al perfil del docente de la música de la primera infancia, hasta los avances científicos del siglo XXI relativos a los componentes de la cognición musical.

Se presentan los fundamentos musicales para la docencia en Educación Infantil de la música a través una sólida fundamentación teórica y metodológica así como diversas estrategias que pueden ayudar al docente a crear, planificar, compartir y evaluar situaciones de aula significativas. Se trata de un trabajo que abarca múltiples aspectos que van desde atender al perfil del docente de la música de la primera infancia, hasta los avances científicos del siglo XXI relativos a los componentes de la cognición musical.

Leer menos
Materias (TEE):
educación musical; música; didáctica; educación de la primera infancia
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.