Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Comprendre l'espai : unitat didàctica. Segon cicle de Primària

URI:
http://hdl.handle.net/11162/65838
Education Level:
Educación Primaria
Document type:
Material didáctico; Guía o manual
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Tirado Jiménez, Covadonga; Sempere Broch, Joan Vicent; Fuster Pérez, Javier; Andreu Sempere, Clara; Varella Beltrán, Vicent; Palanca Marco, Octavi
Date:
1994
Abstract:

Unidad didáctica destinada al segundo ciclo de Educación Primaria, en la que se pretende ofrecer líneas de trabajo para utilizar la reflexión sobre el entorno como iniciación al conocimiento geográfico. Se desarrollan las siguientes actividades: 1. Orientación de la observación y reflexión del alumnado sobre el entorno inmediato. 2. Ofrecimiento de otros recursos facilitadores del aprendizaje que trascienden el espacio cotidiano, ya sea de la propia localidad o de ámbitos espaciales más amplios.

Unidad didáctica destinada al segundo ciclo de Educación Primaria, en la que se pretende ofrecer líneas de trabajo para utilizar la reflexión sobre el entorno como iniciación al conocimiento geográfico. Se desarrollan las siguientes actividades: 1. Orientación de la observación y reflexión del alumnado sobre el entorno inmediato. 2. Ofrecimiento de otros recursos facilitadores del aprendizaje que trascienden el espacio cotidiano, ya sea de la propia localidad o de ámbitos espaciales más amplios.

Leer menos
Materias (TEE):
geografía; agricultura; ambiente rural; ambiente urbano; población; actividades escolares; enseñanza primaria
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.