Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Has the Civil Rights Movement been successful?

URI:
http://hdl.handle.net/11162/64663
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Guía o manual
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Meany, John
Date:
2009
Abstract:

Para conocer las causas y consecuencias del Movimiento de Derechos Civiles. Invita a los lectores a pensar y expresarse de manera independiente, enseñándoles cómo pensar en vez de qué pensar. Incluye actividades que fomentan el pensamiento crítico y creativo, para evaluar diferentes perspectivas sobre las cuestiones relacionadas con la discriminación en los Estados Unidos, a distinguir entre hechos y opiniones, sopesar la fuerza de los argumentos de los demás, y reconocer los supuestos de los demás. Para animar al debate se ofrece estudios de casos, relatos, informes, discusiones.

Para conocer las causas y consecuencias del Movimiento de Derechos Civiles. Invita a los lectores a pensar y expresarse de manera independiente, enseñándoles cómo pensar en vez de qué pensar. Incluye actividades que fomentan el pensamiento crítico y creativo, para evaluar diferentes perspectivas sobre las cuestiones relacionadas con la discriminación en los Estados Unidos, a distinguir entre hechos y opiniones, sopesar la fuerza de los argumentos de los demás, y reconocer los supuestos de los demás. Para animar al debate se ofrece estudios de casos, relatos, informes, discusiones.

Leer menos
Materias (TEE):
medios de enseñanza; lengua inglesa; derechos civiles; conflicto social; discriminación; cambio social; secundaria primer ciclo
Otras Materias:
proyecto bilingüe
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.