Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Caracterización del conocimiento matemático para la enseñanza (MKT) de matrices en Bachillerato

URI:
http://hdl.handle.net/11162/47167
Full text:
http://www.seiem.es/publicacione ...
View/Open
01120123000109.pdf (53.44Kb)
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Ponencia
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Sosa Guerrero, Leticia; Carrillo Yáñez, José
Date:
2010
Published in:
Investigación en educación matemática : actas del XIV Simposio de la Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática. 2010 ; p. 569-580
Abstract:

Se presentan los resultados correspondientes al análisis del MKT (Mathematical Knowledge for Teaching) para enseñar matrices en bachillerato. Se intenta identificar y comprender los dominios del MKT que ponen en juego dos profesoras de dicho nivel al enseñar el tema de matrices. De este estudio exploratorio se pudo obtener más evidencia de un subdominio, el KCT (Knowledge of Content and Teaching), del cual se pudo clasificar dos categorías: uso de ejemplos y gestión de la participación y dentro de esta última, las subcategorías: preguntas y respuestas.

Se presentan los resultados correspondientes al análisis del MKT (Mathematical Knowledge for Teaching) para enseñar matrices en bachillerato. Se intenta identificar y comprender los dominios del MKT que ponen en juego dos profesoras de dicho nivel al enseñar el tema de matrices. De este estudio exploratorio se pudo obtener más evidencia de un subdominio, el KCT (Knowledge of Content and Teaching), del cual se pudo clasificar dos categorías: uso de ejemplos y gestión de la participación y dentro de esta última, las subcategorías: preguntas y respuestas.

Leer menos
Materias (TEE):
resultado de investigación; matemáticas; enseñanza; secundaria segundo ciclo
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.