Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

An analysis of the Spanish public universities missions in efficiency terms. 'Un análisis de las misiones de las universidades públicas españolas en términos de eficiencia'

URI:
http://hdl.handle.net/11162/45939
Full text:
http://www.pagina-aede.org/valen ...
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Actas y ponencias
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
García-Aracil, Adela; López Iñesta, Emilia; Palomares Montero, Davinia
Date:
2010
Published in:
Investigaciones de Economía de la Educación. 2010 ; p. 293-302
Abstract:

Este trabajo investiga los cambios producidos en el rendimiento académico de las universidades públicas españolas durante el periodo comprendido entre 1995-2006. La metodología utilizada para identificar los niveles y el grado de equilibrio es el índice de Malmquist. Cuatro especificaciones diferentes se han tenido en cuenta para evaluar las universidades públicas españolas: modelo general, modelo de enseñanza, investigación y transferencia del conocimiento.

Este trabajo investiga los cambios producidos en el rendimiento académico de las universidades públicas españolas durante el periodo comprendido entre 1995-2006. La metodología utilizada para identificar los niveles y el grado de equilibrio es el índice de Malmquist. Cuatro especificaciones diferentes se han tenido en cuenta para evaluar las universidades públicas españolas: modelo general, modelo de enseñanza, investigación y transferencia del conocimiento.

Leer menos
Materias (TEE):
evaluación; eficacia del centro de enseñanza; productividad; enseñanza pública; universidad; economía de la educación
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.