Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La multiculturalidad en algunos manuales escolares de las décadas de los años 1930-1960

URI:
http://hdl.handle.net/11162/45894
Full text:
http://dialnet.unirioja.es/servl ...
View/Open
01520103000477.pdf (1.095Mb)
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Actas y ponencias
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Valdemoros San Emeterio, María Ángeles; Ramírez Martínez, Jesús
Date:
2007
Published in:
La Escuela del siglo XXI : la educación en un tiempo de cambio social acelerado : XII Conferencia de Sociología de la Educación, 14-15 septiembre 2006. 2007 ; p. 111-112
Abstract:

Se analiza cómo se trata la multiculturalidad en cuatro manuales de las décadas 1930, 1940, 1950 y 1960. Se trata de un periodo que puede servir como referente para analizar, con una visión crítica todo aquel proceso socioeducativo, y contribuir de ese modo a afrontar las transformaciones sociales aceleradas que viven los pueblos y sus culturas.

Se analiza cómo se trata la multiculturalidad en cuatro manuales de las décadas 1930, 1940, 1950 y 1960. Se trata de un periodo que puede servir como referente para analizar, con una visión crítica todo aquel proceso socioeducativo, y contribuir de ese modo a afrontar las transformaciones sociales aceleradas que viven los pueblos y sus culturas.

Leer menos
Materias (TEE):
libro de texto; educación; cambio social; identidad cultural; valor; historia de la educación
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.