Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La educación en la modernidad radicalizada : crónica de un desencuentro

URI:
http://hdl.handle.net/11162/45849
Full text:
http://dialnet.unirioja.es/servl ...
View/Open
01520103000436.pdf (177.0Kb)
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Actas y ponencias
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Mayoral i Arqué, Dolors
Date:
2007
Published in:
La Escuela del siglo XXI : la educación en un tiempo de cambio social acelerado : XII Conferencia de Sociología de la Educación, 14-15 septiembre 2006. 2007 ; p. 1-14
Abstract:

Se analiza el significado del concepto 'destradicionalización' de la sociedad y cuáles son sus posibles efectos a nivel educativo y qué implicaciones puede tener en un futuro próximo. También se abordan los aspectos fundamentales en la consideración que el profesorado tiene de sí mismo, su nivel de autoestima, su autoridad o estatus.

Se analiza el significado del concepto 'destradicionalización' de la sociedad y cuáles son sus posibles efectos a nivel educativo y qué implicaciones puede tener en un futuro próximo. También se abordan los aspectos fundamentales en la consideración que el profesorado tiene de sí mismo, su nivel de autoestima, su autoridad o estatus.

Leer menos
Materias (TEE):
sociología de la educación; cambio social; desarrollo social; cambio cultural; rol del profesor
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.