Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Identidades profesionales y organizativas : fracturas y puentes

URI:
http://hdl.handle.net/11162/45786
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Actas y ponencias
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Fernández Cruz, Manuel
Date:
2004
Published in:
Actas Octavo Congreso Interuniversitario de Organización de Instituciones Educativas. 2004 ; p. 452-459
Abstract:

Se aborda el modo en que los actores en la organización configuran narrativamente la identidad profesional y la organizativa, con las facturas y puentes que se producen entre ambas. Se analiza los siguientes aspectos: de lo personal a lo profesional a través de la identificación social; las formas de identificación de los docentes con las instituciones educativas; puentes y fracturas en la dinámica de la identidad organizativa; el enfoque narrativo de la dinámica de la identidad organizativa.

Se aborda el modo en que los actores en la organización configuran narrativamente la identidad profesional y la organizativa, con las facturas y puentes que se producen entre ambas. Se analiza los siguientes aspectos: de lo personal a lo profesional a través de la identificación social; las formas de identificación de los docentes con las instituciones educativas; puentes y fracturas en la dinámica de la identidad organizativa; el enfoque narrativo de la dinámica de la identidad organizativa.

Leer menos
Materias (TEE):
organización; identidad; narración
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.