Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Innovación educativa y modelos y formación del profesorado : reto ante la diversidad de los contextos escolares

URI:
http://hdl.handle.net/11162/45766
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Actas y ponencias
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Barragán Vicaria, Catalina
Date:
2004
Published in:
Actas Octavo Congreso Interuniversitario de Organización de Instituciones Educativas. 2004 ; p. 264-269
Abstract:

Se aborda la mejora de las prácticas educativas de los docentes y su desarrollo profesional. Para ello se tienen en cuenta factores relacionados con la diversidad del alumnado, del profesorado y de los contextos educativos y sociales. La innovación se plantea para el alumnado inmigrante como autóctono, para el alumnado sordo y oyente.

Se aborda la mejora de las prácticas educativas de los docentes y su desarrollo profesional. Para ello se tienen en cuenta factores relacionados con la diversidad del alumnado, del profesorado y de los contextos educativos y sociales. La innovación se plantea para el alumnado inmigrante como autóctono, para el alumnado sordo y oyente.

Leer menos
Materias (TEE):
formación de profesores; educación inter-cultural; pluralismo cultural; integración escolar; educación especial; igualdad de oportunidades
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.