Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Pedagogía en el aula

URI:
http://hdl.handle.net/11162/45134
View/Open
01520093000341.pdf (166.2Kb)
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Úriz Bidegáin, Nicolás
Date:
2007
Published in:
Idea : la revista del Consejo Escolar de Navarra. 2007, n. 25 ; p. 6-7
Abstract:

El aula es el espacio de encuentro entre educador y educando, donde el profesor tiene la responsabilidad de enseñar y el alumno de aprender. La responsabilidad del profesor debe estar orientada a provocar aprendizajes. El autor analiza cuáles son las herramientas que convergen en este proceso. La palabra del profesor que necesariamente debe ser escuchada por los alumnos, sólo escuchan y ven olvidarán, pero si hacen, si se implican comprenderán y darán cuenta de su responsabilidad de aprender.

El aula es el espacio de encuentro entre educador y educando, donde el profesor tiene la responsabilidad de enseñar y el alumno de aprender. La responsabilidad del profesor debe estar orientada a provocar aprendizajes. El autor analiza cuáles son las herramientas que convergen en este proceso. La palabra del profesor que necesariamente debe ser escuchada por los alumnos, sólo escuchan y ven olvidarán, pero si hacen, si se implican comprenderán y darán cuenta de su responsabilidad de aprender.

Leer menos
Materias (TEE):
aula; aprendizaje; enseñanza; responsabilidad
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.