Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La escuela desde un enfoque sistémico

URI:
http://hdl.handle.net/11162/32319
Education Level:
Educación Infantil
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Díaz Moreta, José Luis
Date:
2000
Published in:
Revista del CPR de Ciudad Lineal. 2000 ; p. 54-57
Abstract:

Realiza un análisis de la escuela desde un enfoque sistémico o de conjunto. Trata los elementos que condicionan e influyen en el sistema educativo y para ello, toma como objeto de análisis un centro educativo de infantil y primaria. De este, destaca los elementos del sistema, sus componentes, la red de relaciones sociales que debe existir y el entorno -ámbitos social, cultural, económico, político...- que rodea el centro educativo y por tanto influye en su organización y funcionamiento.

Realiza un análisis de la escuela desde un enfoque sistémico o de conjunto. Trata los elementos que condicionan e influyen en el sistema educativo y para ello, toma como objeto de análisis un centro educativo de infantil y primaria. De este, destaca los elementos del sistema, sus componentes, la red de relaciones sociales que debe existir y el entorno -ámbitos social, cultural, económico, político...- que rodea el centro educativo y por tanto influye en su organización y funcionamiento.

Leer menos
Materias (TEE):
centro de enseñanza; sistema educativo
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.