Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La expresión como propuesta para trabajar las habilidades sociales en el aula

URI:
http://hdl.handle.net/11162/31538
Education Level:
Educación Primaria
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Farrenry, María Teresa
Date:
2001
Published in:
Aula de innovación educativa. 2001, n. 102, junio ; p. 23-26
Abstract:

Se pone de manifiesto la importancia del cuerpo, los gestos, lo no verbal, el movimiento como elementos indispensables que hay que tener en cuenta en la formación de las habilidades sociales. Presenta la perspectiva de la pedagoga Carmen Aymerich, y plantea una propuesta de trabajo en el aula a partir de distintos componentes didácticos que desarrollan la autoexpresión, la comunicación creativa, la autoconfianza, el diálogo con el resto desde la dimensión corporal del ser humano.

Se pone de manifiesto la importancia del cuerpo, los gestos, lo no verbal, el movimiento como elementos indispensables que hay que tener en cuenta en la formación de las habilidades sociales. Presenta la perspectiva de la pedagoga Carmen Aymerich, y plantea una propuesta de trabajo en el aula a partir de distintos componentes didácticos que desarrollan la autoexpresión, la comunicación creativa, la autoconfianza, el diálogo con el resto desde la dimensión corporal del ser humano.

Leer menos
Materias (TEE):
expresión corporal; relaciones interpersonales; comunicación no verbal
Otras Materias:
Aymerich, Carme
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.