Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Método CU-MAN de análisis del claro-oscuro

URI:
http://hdl.handle.net/11162/3114
Full text:
http://www.juntadeandalucia.es/a ...
View/Open
00120092000416.pdf (6.342Mb)
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Guía o manual
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Raya Gómez, José
Date:
2003
Abstract:

Se presenta una serie de orientaciones sobre conceptos artísticos y su aplicación en las realizaciones plásticas, siguiendo un sistema de enseñanza procesual y significativo, basado en actividades manipulativas de fácil ejecución, pero de cuidada realización efectista y de adecuada puesta en escena, dentro del diseño curricular del área plástica y visual del primer ciclo de la ESO. El objetivo principal es transmitir los significados visuales de una obra de arte.

Se presenta una serie de orientaciones sobre conceptos artísticos y su aplicación en las realizaciones plásticas, siguiendo un sistema de enseñanza procesual y significativo, basado en actividades manipulativas de fácil ejecución, pero de cuidada realización efectista y de adecuada puesta en escena, dentro del diseño curricular del área plástica y visual del primer ciclo de la ESO. El objetivo principal es transmitir los significados visuales de una obra de arte.

Leer menos
Materias (TEE):
arte; actividad artística; creatividad; medios de enseñanza
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.