Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Obtención de datos y representación del conocimiento : aproximación a las técnicas más frecuentes empleadas en la investigación educativa

URI:
http://hdl.handle.net/11162/29834
Full text:
https://mascvuex.unex.es/revista ...
View/Open
Art. 2.pdf (1.476Mb)
Education Level:
Educación Primaria
Educación Secundaria
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Casas García, Luis Manuel; Mendoza García, Mercedes; Luengo González, Ricardo
Date:
2001
Published in:
Campo abierto. 2001, n. 19 ; p. 33-55
Abstract:

En investigación educativa tiene enorme importancia la obtención de datos acerca de lo que aprenden nuestros alumnos y la representación de los conceptos y su estructura. En este artículo trataremos un conjunto de técnicas orientadas a la obtención de datos acerca del conocimiento, su estructura y su representación gráfica de manera que pueda ser transmitida y estudiada por los investigadores.

En investigación educativa tiene enorme importancia la obtención de datos acerca de lo que aprenden nuestros alumnos y la representación de los conceptos y su estructura. En este artículo trataremos un conjunto de técnicas orientadas a la obtención de datos acerca del conocimiento, su estructura y su representación gráfica de manera que pueda ser transmitida y estudiada por los investigadores.

Leer menos
Materias (TEE):
investigación educativa; representación mental; conocimiento; proceso cognitivo
Otras Materias:
Red Asociativa Pathfinder
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.