Eskuz idaztearen hil-kanpaiak?
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2017Publicado en:
Tantak. 2013, n. 29 ; p. 9-24Resumen:
Se dan a conocer las características de la escritura del desarrollo y los beneficios de la escritura a mano. Por otro lado, ya que a nivel internacional, según el modelo neuroevolutivo, la fluidez de la escritura manual (trazar con rapidez las letras) ha condicionado los textos, se analiza si en la lengua vasca ocurre lo mismo. Para ello, se establecen correlaciones entre la fluidez de la escritura manual y los textos de 552 alumnos de 2.º, 4.º y 6.º curso de Educación Primaria. Esto es, las correlaciones han sido entre el número de letras por minuto escrito por cada alumno y los textos escritos por ese alumno. Y se ve que en general, los alumnos que han escrito una gran cantidad de letras por minuto han generado textos significativamente más largos y de mayor calidad.
Se dan a conocer las características de la escritura del desarrollo y los beneficios de la escritura a mano. Por otro lado, ya que a nivel internacional, según el modelo neuroevolutivo, la fluidez de la escritura manual (trazar con rapidez las letras) ha condicionado los textos, se analiza si en la lengua vasca ocurre lo mismo. Para ello, se establecen correlaciones entre la fluidez de la escritura manual y los textos de 552 alumnos de 2.º, 4.º y 6.º curso de Educación Primaria. Esto es, las correlaciones han sido entre el número de letras por minuto escrito por cada alumno y los textos escritos por ese alumno. Y se ve que en general, los alumnos que han escrito una gran cantidad de letras por minuto han generado textos significativamente más largos y de mayor calidad.
Leer menosGarapenaren idazketaren ezaugarriak eta eskuz idaztearen onurak ezagutarazten dira. Bestalde, nazioartean, eredu neuroebolutiboaren arabera, eskuzko idazkeraren arintasunak (letrak azkar marrazteak) testuak baldintzatu dituenez, euskaraz gauza bera gertatzen den aztertzen da. Horretarako, korrelazioak ezartzen dira eskuzko idazketaren jariakortasunaren eta Lehen Hezkuntzako 2., 4. eta 6. mailako 552 ikasleren testuen artean. Hau da, korrelazioak ikasle bakoitzak idatzitako minutuko letra-kopuruaren eta ikasle horrek idatzitako testuen artekoak izan dira. Eta ikusten da, oro har, minutuko letra-kopuru handia idatzi duten ikasleek testu nabarmen luzeagoak eta kalitate handiagokoak sortu dituztela.
Garapenaren idazketaren ezaugarriak eta eskuz idaztearen onurak ezagutarazten dira. Bestalde, nazioartean, eredu neuroebolutiboaren arabera, eskuzko idazkeraren arintasunak (letrak azkar marrazteak) testuak baldintzatu dituenez, euskaraz gauza bera gertatzen den aztertzen da. Horretarako, korrelazioak ezartzen dira eskuzko idazketaren jariakortasunaren eta Lehen Hezkuntzako 2., 4. eta 6. mailako 552 ikasleren testuen artean. Hau da, korrelazioak ikasle bakoitzak idatzitako minutuko letra-kopuruaren eta ikasle horrek idatzitako testuen artekoak izan dira. Eta ikusten da, oro har, minutuko letra-kopuru handia idatzi duten ikasleek testu nabarmen luzeagoak eta kalitate handiagokoak sortu dituztela.
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