Zergatik klase ertaineko hainbat gurasok Eskola Publikoa hautatzen dute? White flight-aren aurkako fenomenoa eta euskara : kasu-azterketa bat
Texto completo:
https://ojs.ehu.eus/index.php/Ta ...Ver/ Abrir
Nivel Educativo:
Tipo Documental:
Artículo de revistaEstadísticas:
Ver Estadísticas de usoMetadatos:
Mostrar el registro completo del ítemAutor:
Fecha:
2023Publicado en:
Tantak. 2023, n. 35 ; p. 61-87Resumen:
La segregación escolar, es decir, la desigual distribución del alumnado según las características personales o sociales de las escuelas, que incide en la desigualdad social, se ha identificado en los últimos años como uno de los principales problemas del sistema educativo vasco. Se subraya que uno de los pilares fundamentales de la segregación escolar vasca es la capacidad de los padres y madres para elegir el centro de sus hijos e hijas, lo que permite el fenómeno del white flight (WF). Pero también hay familias de clase media que optan por la escuela pública basándose en valores progresistas. Se analiza el fenómeno anti-WF en Euskal Herria (EH). Los resultados muestran, por un lado, la existencia de numerosos documentos oficiales que abordan la inclusión y segregación escolar en el ámbito político-administrativo y, por otro, la opción de los padres y madres de nivel socioeconómico medio por la escuela pública no sólo desde los valores de izquierda, sino también desde la defensa del euskera. Por tanto, se puede concluir que el movimiento anti-WF que se recoge en la literatura académica aparece en EH ligado a un rasgo propio del mismo, el apego al euskera.
La segregación escolar, es decir, la desigual distribución del alumnado según las características personales o sociales de las escuelas, que incide en la desigualdad social, se ha identificado en los últimos años como uno de los principales problemas del sistema educativo vasco. Se subraya que uno de los pilares fundamentales de la segregación escolar vasca es la capacidad de los padres y madres para elegir el centro de sus hijos e hijas, lo que permite el fenómeno del white flight (WF). Pero también hay familias de clase media que optan por la escuela pública basándose en valores progresistas. Se analiza el fenómeno anti-WF en Euskal Herria (EH). Los resultados muestran, por un lado, la existencia de numerosos documentos oficiales que abordan la inclusión y segregación escolar en el ámbito político-administrativo y, por otro, la opción de los padres y madres de nivel socioeconómico medio por la escuela pública no sólo desde los valores de izquierda, sino también desde la defensa del euskera. Por tanto, se puede concluir que el movimiento anti-WF que se recoge en la literatura académica aparece en EH ligado a un rasgo propio del mismo, el apego al euskera.
Leer menosEskola-segregazioa, hau da, ikasleen banaketa desberdina eskoletako ezaugarri pertsonal edo sozialen arabera, gizarte-desberdintasunean eragiten duena, euskal hezkuntza sistemaren arazo nagusienetako moduan identifikatu da azken urteotan. Euskal eskola-segregazioaren oinarri nagusietako bat gurasoek beraien seme-alaben ikastetxea hautatzeko duten ahalmena dela azpimarratzen da, zeinak white flight (WF) fenomenoa ahalbide-tzen duen. Baina WF-aren aurkako fenomenoa ere agertzen da literatura akademikoan, alegia, klase ertaineko hainbat familiak eskola publikoaren aldeko hautua egiten dute balore aurrerakoietan oinarrituta. Beraz, ikerketa honen helburu nagusia WF-aren aurkako fenomenoa Euskal Herrian (EH) aztertzea da. Emaitzen artean agertzen zaizkigu batetik, eremu politiko-administratiboan eskola-inklusioa eta -segregazioa lantzen duten dokumentu ofizial ugari daudela eta, bestetik, maila sozioekonomiko ertaineko gurasoek eskola publikoaren aldeko hautua ezkerreko baloreetatik ez ezik, euskararen defentsatik ere egiten dutela. Honenbestez, literatura akademikoan jasotzen den WF-aren aurkako mugimendua EHan bertako ezaugarri propio bati loturik, euskaren atxikimenduari, agertzen dela ondorioztatu daiteke.
Eskola-segregazioa, hau da, ikasleen banaketa desberdina eskoletako ezaugarri pertsonal edo sozialen arabera, gizarte-desberdintasunean eragiten duena, euskal hezkuntza sistemaren arazo nagusienetako moduan identifikatu da azken urteotan. Euskal eskola-segregazioaren oinarri nagusietako bat gurasoek beraien seme-alaben ikastetxea hautatzeko duten ahalmena dela azpimarratzen da, zeinak white flight (WF) fenomenoa ahalbide-tzen duen. Baina WF-aren aurkako fenomenoa ere agertzen da literatura akademikoan, alegia, klase ertaineko hainbat familiak eskola publikoaren aldeko hautua egiten dute balore aurrerakoietan oinarrituta. Beraz, ikerketa honen helburu nagusia WF-aren aurkako fenomenoa Euskal Herrian (EH) aztertzea da. Emaitzen artean agertzen zaizkigu batetik, eremu politiko-administratiboan eskola-inklusioa eta -segregazioa lantzen duten dokumentu ofizial ugari daudela eta, bestetik, maila sozioekonomiko ertaineko gurasoek eskola publikoaren aldeko hautua ezkerreko baloreetatik ez ezik, euskararen defentsatik ere egiten dutela. Honenbestez, literatura akademikoan jasotzen den WF-aren aurkako mugimendua EHan bertako ezaugarri propio bati loturik, euskaren atxikimenduari, agertzen dela ondorioztatu daiteke.
Leer menos