Preparing instructors to transition to online distance learning : a pandemic panacea?
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2024Publicado en:
Innoeduca : international journal of technology and educational innovation. 2024, v. 10, n. 1 ; p.5-28Resumen:
This research explores the interconnectedness between readiness, the adoption of online teaching, attitude, and behavio-ral intention concerning Online Distance Learning (ODL) within the realm of hospitality and tourism instruction. The study framework intergrates the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTAUT) model and Technology Readi-ness (TR) dimension. The data, collected through purposive sampling and online surveys from 248 instructors, was analy-zed using Partial-least Square-Structural Equation Modeling (PLS-SEM) to assess the study¿s model and hypotheses. The outcomes reveal that factors such as effort expectancy (EE), performance expectancy (PE), and social influence (SI) directly impact instructors¿ attitudes towards ODL. Additionally, the study establishes that technical, pedagogical, and lifestyle re-adiness are robust indicators for enhancing instructors¿ behavioral intention towards ODL. Intriguingly, the sole distinction between the theoretical and practical class arises in the interaction between instructors¿ technical and lifestyle readiness regarding behavioral intention. The pragmatic implications of this study underscore the significance of instructors¿ attitude and technology readiness in driving the adoption of ODL within the hospitality and tourism instruction domain. Further-more, the study¿s findings offer valuable insights to policymakers, aiding them in developing effective methodologies for practical class teaching within the ODL framework and aligned with the dynamic environment of online learning.
This research explores the interconnectedness between readiness, the adoption of online teaching, attitude, and behavio-ral intention concerning Online Distance Learning (ODL) within the realm of hospitality and tourism instruction. The study framework intergrates the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTAUT) model and Technology Readi-ness (TR) dimension. The data, collected through purposive sampling and online surveys from 248 instructors, was analy-zed using Partial-least Square-Structural Equation Modeling (PLS-SEM) to assess the study¿s model and hypotheses. The outcomes reveal that factors such as effort expectancy (EE), performance expectancy (PE), and social influence (SI) directly impact instructors¿ attitudes towards ODL. Additionally, the study establishes that technical, pedagogical, and lifestyle re-adiness are robust indicators for enhancing instructors¿ behavioral intention towards ODL. Intriguingly, the sole distinction between the theoretical and practical class arises in the interaction between instructors¿ technical and lifestyle readiness regarding behavioral intention. The pragmatic implications of this study underscore the significance of instructors¿ attitude and technology readiness in driving the adoption of ODL within the hospitality and tourism instruction domain. Further-more, the study¿s findings offer valuable insights to policymakers, aiding them in developing effective methodologies for practical class teaching within the ODL framework and aligned with the dynamic environment of online learning.
Leer menosEl estudio examina la interrelación entre la preparación del instructor, la adopción de la enseñanza en línea, la actitud y la intención de comportamiento entre cuatro instructores de turismo y hotelería de la ASEAN. Se amplió el modelo de la Teoría Unificada de Aceptación y Uso de la Tecnología (UTAUT) con atributos de preparación tecnológica. Se utilizaron muestreos intencionales y encuestas en línea para recopilar datos entre 248 instructores. Los instrumentos de la encuesta se adaptaron a partir de escalas establecidas, y se utilizó el modelo de ecuaciones estructurales de mínimos cuadrados parciales (PLS-SEM) para probar el modelo de estudio y las hipótesis. El hallazgo mostró que la expectativa de esfuerzo (EE), la expectativa de rendimiento (PE) y la influencia social (SI) tenían un efecto directo en la actitud del instructor. Por otro lado, este estudio encontró que la preparación técnica, pedagógica y de estilo de vida es un fuerte indicador de mejorar la intención de comportamiento de un instructor para continuar impartiendo enseñanza en línea en el futuro. Además, la interacción entre la preparación técnica y de estilo de vida de los instructores sobre la intención de comportamiento difiere de la clase teórica y práctica. Los conocimientos prácticos del estudio facilitan la importancia de la enseñanza en línea de actitud y preparación tecnológica entre los instructores de hotelería y turismo. Los hallazgos del estudio también ayudan a los formuladores de políticas a diseñar un método de enseñanza de clase práctico y efectivo que sea flexible y se adapte bien al entorno dinámico de aprendizaje en línea.
El estudio examina la interrelación entre la preparación del instructor, la adopción de la enseñanza en línea, la actitud y la intención de comportamiento entre cuatro instructores de turismo y hotelería de la ASEAN. Se amplió el modelo de la Teoría Unificada de Aceptación y Uso de la Tecnología (UTAUT) con atributos de preparación tecnológica. Se utilizaron muestreos intencionales y encuestas en línea para recopilar datos entre 248 instructores. Los instrumentos de la encuesta se adaptaron a partir de escalas establecidas, y se utilizó el modelo de ecuaciones estructurales de mínimos cuadrados parciales (PLS-SEM) para probar el modelo de estudio y las hipótesis. El hallazgo mostró que la expectativa de esfuerzo (EE), la expectativa de rendimiento (PE) y la influencia social (SI) tenían un efecto directo en la actitud del instructor. Por otro lado, este estudio encontró que la preparación técnica, pedagógica y de estilo de vida es un fuerte indicador de mejorar la intención de comportamiento de un instructor para continuar impartiendo enseñanza en línea en el futuro. Además, la interacción entre la preparación técnica y de estilo de vida de los instructores sobre la intención de comportamiento difiere de la clase teórica y práctica. Los conocimientos prácticos del estudio facilitan la importancia de la enseñanza en línea de actitud y preparación tecnológica entre los instructores de hotelería y turismo. Los hallazgos del estudio también ayudan a los formuladores de políticas a diseñar un método de enseñanza de clase práctico y efectivo que sea flexible y se adapte bien al entorno dinámico de aprendizaje en línea.
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