Aprenentatge de llengües basat en tasques i pronúncia : proposta per a la millora en la producció de vocals a través de tasques
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Fecha:
2020Resumen:
Se expone una propuesta didáctica para mejorar la pronunciación de las vocales inglesas, destinada a un grupo de primero de ESO y desarrollada en el IES Manacor. La metodología utilizada es la enseñanza basada en tareas, utilizada generalmente en el ámbito de la gramática y el léxico, pero que no se ha utilizado tanto en el ámbito de la fonética. En el estado de la cuestión, se trata dos visiones (a veces antagónicas) en el aprendizaje de lenguas: una visión que pone el foco en el significado y la comunicación, y otra visión que se enfoca en la forma y la precisión. En este caso, se centra en el enfoque hacia el significado, y esto se manifiesta a través de la tarea, aunque no se renuncia en ninguno de los casos a hacer uso de algunas form-focused instructions, o instrucciones focalizadas en la forma, que permita captar la atención del aprendiz hacia la forma fonética, en caso de que el contexto de la tarea no lo permita hacer, o en caso de querer insistir en algún punto concreto que sea de interés.
Se expone una propuesta didáctica para mejorar la pronunciación de las vocales inglesas, destinada a un grupo de primero de ESO y desarrollada en el IES Manacor. La metodología utilizada es la enseñanza basada en tareas, utilizada generalmente en el ámbito de la gramática y el léxico, pero que no se ha utilizado tanto en el ámbito de la fonética. En el estado de la cuestión, se trata dos visiones (a veces antagónicas) en el aprendizaje de lenguas: una visión que pone el foco en el significado y la comunicación, y otra visión que se enfoca en la forma y la precisión. En este caso, se centra en el enfoque hacia el significado, y esto se manifiesta a través de la tarea, aunque no se renuncia en ninguno de los casos a hacer uso de algunas form-focused instructions, o instrucciones focalizadas en la forma, que permita captar la atención del aprendiz hacia la forma fonética, en caso de que el contexto de la tarea no lo permita hacer, o en caso de querer insistir en algún punto concreto que sea de interés.
Leer menosS'exposa una proposta didàctica per millorar la pronunciació de les vocals angleses, destinada a un grup de primer d'ESO i desenvolupada a l'IES Manacor. La metodologia utilitzada és l'ensenyament basat en tasques, generalment utilitzada en l'àmbit de la gramàtica i el lèxic, però que no s'ha utilitzat tant en l'àmbit de la fonètica. A l'estat de la qüestió, es tracta de dues visions (de vegades antagòniques) en l'aprenentatge de llengües: una visió que posa el focus en el significat i la comunicació, i una altra visió que s'enfoca en la forma i la precisió. En aquest cas, se centra en lenfocament cap al significat, i això es manifesta a través de la tasca, encara que no es renuncia en cap dels casos a fer ús dalgunes form-focused instructions, o instruccions focalitzades en la forma, que permeti captar l'atenció de l'aprenent cap a la forma fonètica, en cas que el context de la tasca no ho permeti fer, o si vol insistir en algun punt concret que sigui d'interès.
S'exposa una proposta didàctica per millorar la pronunciació de les vocals angleses, destinada a un grup de primer d'ESO i desenvolupada a l'IES Manacor. La metodologia utilitzada és l'ensenyament basat en tasques, generalment utilitzada en l'àmbit de la gramàtica i el lèxic, però que no s'ha utilitzat tant en l'àmbit de la fonètica. A l'estat de la qüestió, es tracta de dues visions (de vegades antagòniques) en l'aprenentatge de llengües: una visió que posa el focus en el significat i la comunicació, i una altra visió que s'enfoca en la forma i la precisió. En aquest cas, se centra en lenfocament cap al significat, i això es manifesta a través de la tasca, encara que no es renuncia en cap dels casos a fer ús dalgunes form-focused instructions, o instruccions focalitzades en la forma, que permeti captar l'atenció de l'aprenent cap a la forma fonètica, en cas que el context de la tasca no ho permeti fer, o si vol insistir en algun punt concret que sigui d'interès.
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