Mostrar el registro sencillo del ítem
El llenguatge audiovisual i l'educació : una proposta didàctica interdisciplinària
dc.contributor.advisor | Marimon Ribas, Pau | |
dc.contributor.author | Bosch Martorell, Gabriel Antonio | |
dc.contributor.other | Universitat de les Illes Balears. Facultat d'Educació | spa |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | p. 51-55 | spa |
dc.identifier.uri | https://dspace.uib.es/xmlui/bitstream/handle/11201/158049/tfm_2020-21_MFPR_gbm568_4531.pdf?sequence=1&isAllowed=y | spa |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11162/254443 | |
dc.description | Resumen basado en el de la publicación | spa |
dc.description | Incluye anexos | spa |
dc.description | Título y resumen también en inglés | spa |
dc.description | Máster Universitario de Formación del Profesorado | spa |
dc.description.abstract | Es presenta una proposta didàctica basada en la integració del llenguatge audiovisual de manera transversal en la impartició d¿una Unitat Didàctica de Geografia i Història. Es treballen els següents objectius: fer una recerca bibliogràfica sobre la importància de l¿alfabetització digital o mediàtica a l¿escola i analitzar quin tipus d¿aproximacions teòriques s¿han produït i fer una proposta pràctica per incloure de manera paral¿lela als continguts propis de l¿assignatura una formació en mitjans audiovisuals que aporti un mínim de coneixements i habilitats als alumnes per desenvolupar-se amb seguretat a la Mediasfera. Metodològicament, es treballa una unitat, sobre la Segona Guerra Mundial, de primer de Batxillerat en petits grups tal com es treballaria a la redacció d¿un mitjà de comunicació. Els grups tindran com projecte la creació d¿un contingut per ser publicat en línia en algun d¿aquests tres possibles formats: un vídeo, un pòdcast o un article de revista. S¿observa que la rellevància del tema de l¿alfabetització mediàtica i que el camí més directe per aconseguir aquest objectiu és l¿aprenentatge del llenguatge audiovisual de manera integrada amb els continguts curriculars de l¿assignatura de Geografia i Història. | spa |
dc.description.abstract | Es presenta una proposta didàctica basada en la integració del llenguatge audiovisual de manera transversal en la impartició duna unitat didàctica de geografia i història. Es treballen els objectius següents: fer una investigació bibliogràfica sobre la importància de l'alfabetització digital o mediàtica a l'escola, analitzar quin tipus d'aproximacions teòriques s'han produït i fer una proposta pràctica per incloure de manera paral·lela als continguts propis de l'assignatura formació en mitjans audiovisuals que aporti un mínim de coneixements i habilitats als alumnes per desenvolupar-se amb seguretat a la Mediasfera. Metodològicament, es treballa una unitat sobre la Segona Guerra Mundial, a primer de Batxillerat en petits grups, tal com es treballaria a la redacció d'un mitjà de comunicació. Els grups tenen com a projecte crear un contingut per ser publicat en línia en algun de tres possibles formats: un vídeo, un podcast o un article de revista. Conclou que la rellevància del tema de l'alfabetització mediàtica i que el camí més directe per aconseguir aquest objectiu és l'aprenentatge del llenguatge audiovisual de manera integrada amb els continguts curriculars de l'assignatura de Geografia i Història. | spa |
dc.format.extent | 71 p. : graf. | spa |
dc.format.medium | Digital | spa |
dc.language.iso | cat | spa |
dc.language.iso | cat | spa |
dc.rights | Cuando no se especifique otra condición, los documentos incorporados a Redined a texto completo, se hallan bajo las condiciones de uso de sólo lectura y únicamente podrán ser citados con reconocimiento del autor(es). Para cualquier otro uso, deberá solicitarse el permiso del autor (es) | spa |
dc.subject | tecnología de la información | spa |
dc.subject | tecnología de los medios de comunicación | spa |
dc.subject | medios audiovisuales | spa |
dc.subject | aprendizaje en grupo | spa |
dc.subject | método de proyectos | spa |
dc.subject | interdisciplinariedad | spa |
dc.subject | historia | spa |
dc.subject | geografía | spa |
dc.subject.other | competencia digital | spa |
dc.subject.other | bachillerato | spa |
dc.subject.other | alfabetización mediática | spa |
dc.title | El llenguatge audiovisual i l'educació : una proposta didàctica interdisciplinària | cat |
dc.type | Trabajo fin de máster | spa |
dc.audience | Alumnado | spa |
dc.audience | Profesorado | spa |
dc.bbdd | Investigaciones | spa |
dc.description.pais | ESP | spa |
dc.educationLevel | Educación Secundaria | spa |
Ficheros en el ítem
Ficheros | Tamaño | Formato | Ver |
---|---|---|---|
No hay ficheros asociados a este ítem. |