Ultimate Frisbee, eina per a l'educació en valors
Texto completo:
https://dspace.uib.es/xmlui/bits ...Nivel Educativo:
Tipo Documental:
Trabajo fin de másterEstadísticas:
Ver Estadísticas de usoMetadatos:
Mostrar el registro completo del ítemAutor:
Fecha:
2021Resumen:
Se analiza la importancia de la educación en valores y se propone aplicarla en las clases de Educación Física (EF) de secundaria a partir del deporte del Ultimate Frisbee (UF). Metodológicamente, se lleva a cabo a través de una investigación, demostrando empíricamente, mediante la creación y aplicación de un cuestionario, como se consigue incrementar la percepción positiva de determinados valores considerados positivos por el alumnado y para la sociedad. Primeramente, se estudia la bibliografía previa respecto a la educación en valores, posteriormente se profundiza sobre la figura propia y diferenciadora de la UF, el Espíritu de Juego o Spirit of de Game (SOTG) y el conjunto de valores que son directamente aplicables a este deporte aplicando el reglamento oficial. A continuación se elabora un cuestionario validado por personas expertas en valores, el cual se expone a los y las adolescentes en el inicio y final de una unidad didáctica (UD) de 8 sesiones de duración. A partir de los datos recogidos se han valorado los resultados, poniendo en perspectiva la variación correspondiente de las respuestas dadas por el alumnado entre el cuestionario inicial y el final. Se concluye que responde a la efectividad de la Ultimate Frisbee como herramienta de educación en valores, aportando datos significativos positivos para seguir planteando formular proyectos que combinen Ultimate Frisbee y educación en valores.
Se analiza la importancia de la educación en valores y se propone aplicarla en las clases de Educación Física (EF) de secundaria a partir del deporte del Ultimate Frisbee (UF). Metodológicamente, se lleva a cabo a través de una investigación, demostrando empíricamente, mediante la creación y aplicación de un cuestionario, como se consigue incrementar la percepción positiva de determinados valores considerados positivos por el alumnado y para la sociedad. Primeramente, se estudia la bibliografía previa respecto a la educación en valores, posteriormente se profundiza sobre la figura propia y diferenciadora de la UF, el Espíritu de Juego o Spirit of de Game (SOTG) y el conjunto de valores que son directamente aplicables a este deporte aplicando el reglamento oficial. A continuación se elabora un cuestionario validado por personas expertas en valores, el cual se expone a los y las adolescentes en el inicio y final de una unidad didáctica (UD) de 8 sesiones de duración. A partir de los datos recogidos se han valorado los resultados, poniendo en perspectiva la variación correspondiente de las respuestas dadas por el alumnado entre el cuestionario inicial y el final. Se concluye que responde a la efectividad de la Ultimate Frisbee como herramienta de educación en valores, aportando datos significativos positivos para seguir planteando formular proyectos que combinen Ultimate Frisbee y educación en valores.
Leer menosS¿analitza la importància de l¿educació en valors i es proposa aplicar-la a les classes d¿Educació Física (EF) de secundària a partir de l¿esport de l¿Ultimate Frisbee (UF). Metodològicament es duu a terme a través d¿una investigació demostrant empíricament, mitjançant la creació i aplicació d¿un qüestionari, com s¿aconsegueix incrementar la percepció positiva de determinats valors considerats positius per l¿alumnat i per a la societat. Primerament s¿estudia la bibliografia prèvia respecte a la educació en valors, posteriorment es profunditza sobre la figura pròpia i diferenciadora de l¿UF, l¿Esperit de Joc o Spirit of de Game (SOTG) i el conjunt de valors que són directament treballables amb aquest esport aplicant el reglament oficial. A continuació s¿elabora un qüestionari validat per persones expertes en valors, el qual s¿exposa als i les adolescents a l¿inici i final d¿una unitat didàctica (UD) de 8 sessions de durada. A partir de les dades recollides s¿han valorat els resultats, posant en perspectiva la variació corresponent de les respostes donades per l¿alumnat entre el qüestionari inicial i el final. Es conclou que respon a l¿efectivitat de l¿Ultimate Frisbee com a eina d¿educació en valors, aportant dades significatives positives per a seguir plantejant formular projectes que combinin Ultimate Frisbee i educació en valors.
S¿analitza la importància de l¿educació en valors i es proposa aplicar-la a les classes d¿Educació Física (EF) de secundària a partir de l¿esport de l¿Ultimate Frisbee (UF). Metodològicament es duu a terme a través d¿una investigació demostrant empíricament, mitjançant la creació i aplicació d¿un qüestionari, com s¿aconsegueix incrementar la percepció positiva de determinats valors considerats positius per l¿alumnat i per a la societat. Primerament s¿estudia la bibliografia prèvia respecte a la educació en valors, posteriorment es profunditza sobre la figura pròpia i diferenciadora de l¿UF, l¿Esperit de Joc o Spirit of de Game (SOTG) i el conjunt de valors que són directament treballables amb aquest esport aplicant el reglament oficial. A continuació s¿elabora un qüestionari validat per persones expertes en valors, el qual s¿exposa als i les adolescents a l¿inici i final d¿una unitat didàctica (UD) de 8 sessions de durada. A partir de les dades recollides s¿han valorat els resultats, posant en perspectiva la variació corresponent de les respostes donades per l¿alumnat entre el qüestionari inicial i el final. Es conclou que respon a l¿efectivitat de l¿Ultimate Frisbee com a eina d¿educació en valors, aportant dades significatives positives per a seguir plantejant formular projectes que combinin Ultimate Frisbee i educació en valors.
Leer menos