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dc.contributor.advisorRosselló Ramon, Maria Rosa
dc.contributor.advisorRigo Carratalà, Eduardo
dc.contributor.authorIglesia Mayol, Begoña de la
dc.contributor.otherUniversitat de les Illes Balearsspa
dc.date.issued2002
dc.identifier.citationp. 353-368spa
dc.identifier.urihttps://dspace.uib.es/xmlui/bitstream/handle/11201/2498/Iglesia_Mayol_Begonadela.pdf?sequence=1&isAllowed=yspa
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11162/254026
dc.descriptionIncluye anexosspa
dc.description.abstractEs fa una anàlisi que parteix de l¿alumnat amb dificultats d¿aprenentatge (DA) per a la comprensió i la millora dels contextos d'aprenentatge de l'alumnat en general. L¿estudi es presenta en dos blocs de continguts. D'una banda, després del procés de reflexió dut a terme per un grup de docents, es presenta l'anàlisi qualitativa del desenvolupament de l'actitud professional davant l'atenció a la diversitat, l'ús exclusiu del llibre de text, la participació de la família en el centre, l'elaboració dels documents de centre, així com també de les programacions que porten a terme per al desenvolupament de la seva pràctica diària. I per altra banda, a partir de l'anàlisi quantitativa de les respostes donades en un qüestionari de satisfacció i participació a l'escola, es descriu la situació que viuen les famílies amb fills i filles amb Dificultats d'Aprenentatge a les Illes Balears. S¿evidencia que el tractament de les DA és responsabilitat de tots els agents que intervenen en el procés educatiu i evolutiu d¿una persona. Per aconseguir la corresponsabilitat en els centres, cal parlar de canvi per a la millora de l'escola, de les eines que es consideren que poden conduir cap a la innovació, és a dir, de l'assessorament i de la formació, però també de les famílies com a entorn clau per al desenvolupament i educació dels infants, així com per al bon funcionament dels centres escolars. Es conclou que entendre i assumir el concepte d'atenció a la diversitat a les escoles, suposa acceptar que ni la causa ni el tipus de dificultat és el més important per donar respostes adequades a les necessitats que sorgeixen en el procés d'aprenentatge, sinó que ha de ser la capacitat i l'estil d'aprenentatge de l'alumnat el que ha de guiar la intervenció educativa. Una educació inclusiva, per a tothom, passa per descentrar-se de les dificultats de l'alumnat per passar a parlar en termes de formació, d'organització escolar, de reflexió conjunta o de treball col·laboratiu.spa
dc.description.abstractSe realiza un análisis que parte del alumnado con dificultades de aprendizaje (DA) para la comprensión y mejora de los contextos de aprendizaje en general. El estudio se presenta en dos bloques de contenido. Por un lado, tras el proceso de reflexión llevado a cabo por un grupo de docentes, se presenta el análisis cualitativo del desarrollo de la actitud profesional frente a la atención a la diversidad, el uso exclusivo del libro de texto, la participación de la familia en el centro, la elaboración de los documentos de centro, así como las programaciones que llevan a cabo para el desarrollo de su práctica diaria. Por otra parte, a partir del análisis cuantitativo de las respuestas dadas en un cuestionario de satisfacción y participación en la escuela, se describe la situación que viven las familias con hijos e hijas con dificultades de aprendizaje en las Islas Baleares. Se evidencia que el tratamiento de las DA es responsabilidad de todos los agentes que intervienen en el proceso educativo y evolutivo de una persona. Para conseguir la corresponsabilidad en los centros, es necesario hablar de cambio para la mejora de la escuela, de las herramientas que se consideran que pueden conducir hacia la innovación, es decir, del asesoramiento y de la formación, pero también de las familias como un entorno clave para el desarrollo y educación de los niños, así como para el buen funcionamiento de los centros escolares. Se concluye que entender y asumir el concepto de atención a la diversidad en las escuelas supone aceptar que ni la causa ni el tipo de dificultad es lo más importante para dar respuestas adecuadas a las necesidades que surgen en el proceso de aprendizaje, sino que debe ser la capacidad y el estilo de aprendizaje del alumnado lo que debe guiar la intervención educativa. Una educación inclusiva, para todos, pasa por descentrarse de las dificultades del alumnado para pasar a hablar en términos de formación, organización escolar, reflexión conjunta o trabajo colaborativo.spa
dc.format.extent368 p. : gráf., tablasspa
dc.format.mediumDigitalspa
dc.language.isocatspa
dc.rightsCuando no se especifique otra condición, los documentos incorporados a Redined a texto completo, se hallan bajo las condiciones de uso de sólo lectura y únicamente podrán ser citados con reconocimiento del autor(es). Para cualquier otro uso, deberá solicitarse el permiso del autor (es)spa
dc.subjectdificultad de aprendizajespa
dc.subjectproceso de aprendizajespa
dc.subjectrelación profesor-alumnospa
dc.subjectactitud de los padresspa
dc.subjectconducta del profesorspa
dc.subjectinvestigaciónspa
dc.subject.othereducación inclusivaspa
dc.titleDe les dificultats d'aprenentatge a les dificultats en el procés d'ensenyament-aprenentatgecat
dc.typeTesis doctoralspa
dc.audienceProfesoradospa
dc.bbddInvestigacionesspa
dc.description.paisESPspa
dc.educationLevelEducación Primariaspa
dc.educationLevelEducación Secundariaspa


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