Análisis de la actividad física extraescolar y del desarrollo de la educación física durante el confinamiento
Texto completo:
https://dspace.uib.es/xmlui/bits ...Nivel Educativo:
Tipo Documental:
Trabajo fin de másterEstadísticas:
Ver Estadísticas de usoMetadatos:
Mostrar el registro completo del ítemAutor:
Fecha:
2021Resumen:
Se elabora una propuesta didáctica que facilita el proceso de aprendizaje y la promoción de la actividad física en casa en el contexto de confinamiento sobre la base de los gustos e intereses del alumnado de educación secundaria obligatoria (ESO). La elaboración de la propuesta se fundamenta en el método de encuesta de preguntas cerradas con una escala de respuesta cualitativa de avanza de ¿nada¿ a ¿mucho¿. La muestra se compone de estudiantes de 2º, 3º y 4º de ESO de 4 centros educativos en las Islas Baleares. La encuesta indaga tres dimensiones: los gustos del alumnado por las actividades de educación física llevadas a cabo durante el confinamiento, los niveles actuales de actividad física (IPAQ) y la actividad física extraescolar desarrollada durante el confinamiento. Entre las actividades que más gustan llevadas a cabo por el alumnado durante el confinamiento, destacan los ejerecicios de mejora de la condición física, calificados con ¿bastante¿ por 277 alumnos/as, es decir, un 48% de todo el alumnado. Cuanto a los resultados del cuestionario IPAQ, éstos muestran que un 49% del alumnado ha obtenido un nivel medio de actividad física en una semana normal de su vida cotidiana y un 43% del alumnado consigue un nivel alto de actividad física. En relación al tercer bloque, el que pregunta sobre la actividad física extraescolar, se observa que un 42% del alumnado cree haber realizado menos actividad física durante el confinamiento, aunque el porcentaje de alumnos/as que creen haber realizado más actividad física durante el confinamiento se sitúa en un 37%. Se concluye que los resultados obtenidos ayudan a conocer cuáles son las actividades de educación física propuestas que más han gustado al alumnado para tenerlas en cuenta en futuras programaciones didácticas en caso de pasar por una situación o contexto similar al actual. También se destaca la amplia participación de la muestra y la sistematización temporal como aspectos positivos.
Se elabora una propuesta didáctica que facilita el proceso de aprendizaje y la promoción de la actividad física en casa en el contexto de confinamiento sobre la base de los gustos e intereses del alumnado de educación secundaria obligatoria (ESO). La elaboración de la propuesta se fundamenta en el método de encuesta de preguntas cerradas con una escala de respuesta cualitativa de avanza de ¿nada¿ a ¿mucho¿. La muestra se compone de estudiantes de 2º, 3º y 4º de ESO de 4 centros educativos en las Islas Baleares. La encuesta indaga tres dimensiones: los gustos del alumnado por las actividades de educación física llevadas a cabo durante el confinamiento, los niveles actuales de actividad física (IPAQ) y la actividad física extraescolar desarrollada durante el confinamiento. Entre las actividades que más gustan llevadas a cabo por el alumnado durante el confinamiento, destacan los ejerecicios de mejora de la condición física, calificados con ¿bastante¿ por 277 alumnos/as, es decir, un 48% de todo el alumnado. Cuanto a los resultados del cuestionario IPAQ, éstos muestran que un 49% del alumnado ha obtenido un nivel medio de actividad física en una semana normal de su vida cotidiana y un 43% del alumnado consigue un nivel alto de actividad física. En relación al tercer bloque, el que pregunta sobre la actividad física extraescolar, se observa que un 42% del alumnado cree haber realizado menos actividad física durante el confinamiento, aunque el porcentaje de alumnos/as que creen haber realizado más actividad física durante el confinamiento se sitúa en un 37%. Se concluye que los resultados obtenidos ayudan a conocer cuáles son las actividades de educación física propuestas que más han gustado al alumnado para tenerlas en cuenta en futuras programaciones didácticas en caso de pasar por una situación o contexto similar al actual. También se destaca la amplia participación de la muestra y la sistematización temporal como aspectos positivos.
Leer menosS'elabora una proposta didàctica que facilita el procés d'aprenentatge i la promoció de l'activitat física a casa en el context de confinament sobre la base dels gustos i els interessos de l'alumnat d'educació secundària obligatòria (ESO). L'elaboració de la proposta es fonamenta en el mètode d'enquesta de preguntes tancades amb una escala de resposta qualitativa d'avança de ¿res¿ a ¿molt¿. La mostra es compon d'estudiants de 2n, 3r i 4t d'ESO de 4 centres educatius de les Illes Balears. L'enquesta indaga tres dimensions: els gustos de l'alumnat per les activitats d'educació física dutes a terme durant el confinament, els nivells actuals d'activitat física (IPAQ) i l'activitat física extraescolar desenvolupada durant el confinament. Entre les activitats que més agraden dutes a terme per l'alumnat durant el confinament, destaquen els exercicis de millora de la condició física, qualificats amb ¿bastant¿ per 277 alumnes, és a dir, un 48% de tot l'alumnat. Pel que fa als resultats del qüestionari IPAQ, mostren que un 49% de l'alumnat ha obtingut un nivell mitjà d'activitat física en una setmana normal de la seva vida quotidiana i un 43% de l'alumnat aconsegueix un nivell alt d'activitat física. Pel que fa al tercer bloc, el que pregunta sobre l'activitat física extraescolar, s'observa que un 42% de l'alumnat creu haver realitzat menys activitat física durant el confinament, encara que el percentatge d'alumnes que creuen haver realitzat més activitat física durant el confinament se situa en un 37%. Es conclou que els resultats obtinguts ajuden a conèixer quines són les activitats deducació física proposades que més han agradat a l'alumnat per tenir-les en compte en futures programacions didàctiques en cas de passar per una situació o context similar a l'actual. També es destaca l'àmplia participació de la mostra i la sistematització temporal com a aspectes positius.
S'elabora una proposta didàctica que facilita el procés d'aprenentatge i la promoció de l'activitat física a casa en el context de confinament sobre la base dels gustos i els interessos de l'alumnat d'educació secundària obligatòria (ESO). L'elaboració de la proposta es fonamenta en el mètode d'enquesta de preguntes tancades amb una escala de resposta qualitativa d'avança de ¿res¿ a ¿molt¿. La mostra es compon d'estudiants de 2n, 3r i 4t d'ESO de 4 centres educatius de les Illes Balears. L'enquesta indaga tres dimensions: els gustos de l'alumnat per les activitats d'educació física dutes a terme durant el confinament, els nivells actuals d'activitat física (IPAQ) i l'activitat física extraescolar desenvolupada durant el confinament. Entre les activitats que més agraden dutes a terme per l'alumnat durant el confinament, destaquen els exercicis de millora de la condició física, qualificats amb ¿bastant¿ per 277 alumnes, és a dir, un 48% de tot l'alumnat. Pel que fa als resultats del qüestionari IPAQ, mostren que un 49% de l'alumnat ha obtingut un nivell mitjà d'activitat física en una setmana normal de la seva vida quotidiana i un 43% de l'alumnat aconsegueix un nivell alt d'activitat física. Pel que fa al tercer bloc, el que pregunta sobre l'activitat física extraescolar, s'observa que un 42% de l'alumnat creu haver realitzat menys activitat física durant el confinament, encara que el percentatge d'alumnes que creuen haver realitzat més activitat física durant el confinament se situa en un 37%. Es conclou que els resultats obtinguts ajuden a conèixer quines són les activitats deducació física proposades que més han agradat a l'alumnat per tenir-les en compte en futures programacions didàctiques en cas de passar per una situació o context similar a l'actual. També es destaca l'àmplia participació de la mostra i la sistematització temporal com a aspectes positius.
Leer menos