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dc.contributor.advisorFebrer Cardona, Susana
dc.contributor.authorDabén Florit, Maria
dc.contributor.otherUniversitat de les Illes Balearsspa
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationp. 38-40spa
dc.identifier.urihttps://dspace.uib.es/xmlui/bitstream/handle/11201/157751/tfm_2020-21_MFPR_mdf782_4263.pdf?sequence=1&isAllowed=yspa
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11162/253920
dc.descriptionIncluye anexosspa
dc.descriptionMáster Universitario en Formación del Profesoradospa
dc.description.abstractEs planteja un projecte innovador per emprar l¿aplicació de la xarxa social Tiktok a l¿aula amb l¿objectiu de crear contingut audiovisual relacionat amb la geografia i la història. La proposta educativa s¿anomena Historik i es dirigeix a alumnat de 3r i 4t d¿ESO i 1r de Batxillerat. Es vol aprofitar l¿ús d¿aquesta xarxa social com a eina educativa per fomentar el desenvolupament de les competències, habilitats, valors i continguts establerts pel currículum de forma més participativa per part de l¿alumnat. Tiktok es caracteritza per ser una aplicació molt senzilla per comunicar missatges i pel seu caràcter lúdic, tant per crear continguts , com pel que fa a la visualització. Actualment l'experiència de crear continguts de TikTok dins l'aula amb l'alumnat és escassa. Diversos autors coincideixen en les ossibilitats de gestió de la informació que tenen les xarxes socials i les oportunitats que brinden per enfortir el coneixement i el procés d'aprenentatge. Es ressalta el seu gran valor educatiu, ja que permeten als participants compartir les seves feines, coneixements i ajudar a la resta d'acord amb la seva experiència, convertint aquests espais virtuals en centres per a la interacció i la comunicació. La inclusió de les TIC i de noves formes d'ensenyament, fomenta les metodologies operatives i participatives; entre les estratègies educatives que afavoreixen les xarxes socials a l'aula destaquen l'autoaprenentatge i el treball col·laboratiu. Es proposa la creació de vídeos durant el curs seguint la dinàmica de preproducció, producció i postproducció i es proposen exemples d¿activitats concretes per a cada curs i una rúbrica d¿avaluació. La proposta es porta a terme amb un grup de 2n d¿ESO de l¿IES Josep Maria Quadrado. Es conclou que l¿ús de les xarxes socials com a eina pedagògica és un repte pendent d'abordar i que introduir-les a través d'activitats dinàmiques per generar continguts relacionats amb les matèries que s¿ensenyen pot esdevenir motivador per a l'alumnat, i a més pot servir fomentar un ús de les xarxes socials diferent, més responsable i enriquidor i generador de productes culturals de major qualitat.spa
dc.description.abstractSe plantea un proyecto innovador para utilizar la aplicación de la red social Tiktok en el aula con el objetivo de crear contenido audiovisual relacionado con la geografía y la historia. La propuesta educativa se llama Historik y se dirige a alumnado de 3º y 4º de ESO y 1º de Bachillerato. Se quiere aprovechar el uso de esta red social como herramienta educativa para fomentar el desarrollo de las competencias, habilidades, valores y contenidos establecidos por el currículum de forma más participativa por parte del alumnado. Tiktok se caracteriza por ser una aplicación muy sencilla para comunicar mensajes y por su carácter lúdico, tanto por crear contenidos, como en lo que se refiere a la visualización. Actualmente la experiencia de crear contenidos de TikTok en el aula con el alumnado es escasa. Varios autores coinciden en las posibilidades de gestión de la información que tienen las redes sociales y las oportunidades que brindan para fortalecer el conocimiento y el proceso de aprendizaje. Se resalta su gran valor educativo, ya que permiten a los participantes compartir sus trabajos, conocimientos y ayudar al resto de acuerdo a su experiencia, convirtiendo estos espacios virtuales en centros para la interacción y la comunicación. La inclusión de las TIC y de nuevas formas de enseñanza fomenta las metodologías operativas y participativas; entre las estrategias educativas que favorecen a las redes sociales en el aula destacan el autoaprendizaje y el trabajo colaborativo. Se propone la creación de vídeos durante el curso siguiendo la dinámica de preproducción, producción y postproducción y se proponen ejemplos de actividades concretas para cada curso y una rúbrica de evaluación. La propuesta se lleva a cabo con un grupo de 2º de ESO del IES Josep Maria Quadrado (Mallorca). Se concluye que el uso de las redes sociales como herramienta pedagógica es un reto pendiente de abordar y que introducirlas a través de actividades dinámicas para generar contenidos relacionados con las materias que se enseñan puede convertirse en motivador para alumnado, y además puede servir fomentar un uso de las redes sociales distinto, más responsable y enriquecedor y generador de productos culturales de mayor calidad.spa
dc.format.extent43 p. : il. col., tablasspa
dc.format.mediumDigitalspa
dc.language.isocatspa
dc.language.isocatspa
dc.rightsCuando no se especifique otra condición, los documentos incorporados a Redined a texto completo, se hallan bajo las condiciones de uso de sólo lectura y únicamente podrán ser citados con reconocimiento del autor(es). Para cualquier otro uso, deberá solicitarse el permiso del autor (es)spa
dc.subjectnuevas tecnologíasspa
dc.subjectgeografíaspa
dc.subjecthistoriaspa
dc.subjectinnovación pedagógicaspa
dc.subjectmétodo de enseñanzaspa
dc.subject.otherred socialspa
dc.titleLes xarxes socials a l¿aula : projecte innovador per treballar les assignatures de Geografia i Història a través de Tik Tokcat
dc.typeTrabajo fin de másterspa
dc.audienceProfesoradospa
dc.bbddInvestigacionesspa
dc.description.paisESPspa
dc.educationLevelEducación Secundariaspa


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