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dc.contributor.authorArjona Borallo, Víctor
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationp. 225spa
dc.identifier.issn1889-805Xspa
dc.identifier.urihttps://dpde.uib.cat/digitalAssets/694/694448_anuari_educacioi_2022-web.pdfspa
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11162/253909
dc.descriptionResumen basado en la publicaciónspa
dc.description.abstractS¿ofereix una mirada al Pla Integral de Formació Professional 2022-2025 que parteix de l¿anàlisi de la situació actual. Les dades mostren la tendència a l¿alça del nombre d¿alumnes que cursen estudis de formació professional: el curs acadèmic 2021-2022 representa un increment del 26,90% respecte al curs 2018-2019; destaca l¿increment d¿alumnes matriculats a graus mitjans i graus superiors, del 22,19% i el 20,25%; per famílies professionals, hi ha una alta demanda a administració i gestió, informàtica i comunicacions, sanitat, serveis socioculturals a la comunitat i hoteleria i turisme; a més, es preveu que en la pròxima dècada serà necessari cobrir al voltant de deu milions d¿oportunitats de llocs de feina amb un perfil tècnic de formació professional. Des del curs 2019-2020 s¿han implantat 67 nous cicles formatius. L¿increment de demanda implica una transformació del mapa de l¿oferta formativa que ha d¿avançar cap a un sistema de formació professional acreditable, acumulable i capitalitzable, així com un caràcter flexible i adaptable que permeti a cada persona la confecció del seu propi itinerari formatiu. Entre les principals novetats destaca el caràcter dual de tota l¿oferta. La resta de l¿estudi descriu els reptes i oportunitats de la formació professional, entre els quals hi figuren: la configuració d¿un sistema únic de formació professional, l¿impuls de la qualitat i l¿excel·lència, la importància de la xarxa d¿orientació acadèmica i professional, el paper de la formació professional en l¿abandonament escolar prematur i la formació professional com a eina d¿inclusió. Es conclou que el nou Pla Integral de Formació Professional té l¿objectiu consolidar un sistema de formació professional excel·lent i de qualitat i establir les línies estratègiques que persegueixen convertir la formació professional en un motor de resiliència capaç de desenvolupar oportunitats de formació de qualitat durant tota la vida.spa
dc.description.abstractSe ofrece una mirada al Plan Integral de Formación Profesional 2022-2025 que parte del análisis de la situación actual. Los datos muestran la tendencia al alza del número de alumnos que cursan estudios de formación profesional: el curso académico 2021-2022 representa un incremento del 26,90% con respecto al curso 2018-2019; destaca el incremento de alumnos matriculados en grados medios y grados superiores, del 22,19% y el 20,25%; por familias profesionales, existe una alta demanda a administración y gestión, informática y comunicaciones, sanidad, servicios socioculturales a la comunidad y hostelería y turismo; además, se prevé que en la próxima década será necesario cubrir alrededor de diez millones de oportunidades de empleo con un perfil técnico de formación profesional. Desde el curso 2019-2020 se han implantado 67 nuevos ciclos formativos. El incremento de demanda implica una transformación del mapa de la oferta formativa que debe avanzar hacia un sistema de formación profesional acreditable, acumulable y capitalizable, así como un carácter flexible y adaptable que permita a cada persona la confección de su propio itinerario formativo. Entre sus principales novedades destaca el carácter dual de toda la oferta. El resto del estudio describe los retos y oportunidades de la formación profesional, entre los que figuran: la configuración de un sistema único de formación profesional, el impulso de la calidad y la excelencia, la importancia de la red de orientación académica y profesional, el papel de la formación profesional en el abandono escolar prematuro y la formación profesional como herramienta de inclusión. Se concluye que el nuevo Plan Integral de Formación Profesional tiene el objetivo de consolidar un sistema de formación profesional excelente y de calidad y establecer las líneas estratégicas que persiguen convertir la formación profesional en un motor de resiliencia capaz de desarrollar oportunidades de formación de calidad durante toda la vida.spa
dc.format.mediumDigitalspa
dc.format.mediumRevistaspa
dc.language.isocatspa
dc.language.isocatspa
dc.relation.ispartofAnuari de l'educació de les Illes Balears. 2022 ; p. 208-225spa
dc.rightsCuando no se especifique otra condición, los documentos incorporados a Redined a texto completo, se hallan bajo las condiciones de uso de sólo lectura y únicamente podrán ser citados con reconocimiento del autor(es). Para cualquier otro uso, deberá solicitarse el permiso del autor (es)spa
dc.subjectformación profesionalspa
dc.subjectplanificación educativaspa
dc.subjectoferta de formaciónspa
dc.subjectmercado laboralspa
dc.subject.otherBaleares (Comunidad Autónoma)spa
dc.titleEl futur de la formació professional a les Illes Balears : una mirada al nou Pla Integral de Formació Professional 2022-25cat
dc.typeArtículo de revistaspa
dc.audienceProfesoradospa
dc.bbddAnalíticasspa
dc.description.paisESPspa
dc.educationLevelFormación Profesionalspa
dc.title.journalAnuari de l'educació de les Illes Balearsspa


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