L'humor a l'aula : per a un llenguatge pedagògic alegre i significatiu
Texto completo:
https://dspace.uib.es/xmlui/bits ...Nivel Educativo:
Tipo Documental:
Trabajo fin de másterEstadísticas:
Ver Estadísticas de usoMetadatos:
Mostrar el registro completo del ítemAutor:
Fecha:
2021Resumen:
Es posa en valor l¿humor a les aules. L¿humor, aquesta pràctica cultural tan important a les vides de totes les persones del planeta, sembla que, històricament, té mala fama a les aules, donat que l¿educació és una cosa seriosa. Però donats els beneficis intel·lectuals, emocionals i socials que l¿humor, com a pràctica cultural, i el riure, com a necessitat humana universal, es fan imprescindibles per a aconseguir un ambient d¿aula ric, significatiu i alegre. Sabem que les emocions positives són catalitzadores fortíssimes de les experiències d¿aprenentatge; també se sap que una de les emocions positives més comunes és l¿alegria i la relaxació que se sent en riure. Riure amb altres persones agermana i relaxa; permet abordar temàtiques tenses des d¿una perspectiva diferent i provocadora sense generar preocupació, tensió o trauma. A continuació es fa una proposta per introduir a les aules l¿humor amb sistematització rigorosa, amb finalitats i objectius cpedagògics, per aconseguir aules on les experiències d¿aprenentatge siguin més significatives, els ambients més relaxats i les relacions humanes més fluides. Per aconseguir-ho es proposen materials i exercicis interdisciplinaris i transversals que puguin funcionar amb independència del nivell o del docent. Es conclou que la proposta, tot i ser un repte, es pot aplicar de manera solvent i sistemàtica a qualsevol nivell i matèria, ja que l¿humor impregna tota l¿existència humana i és una competència essencial.
Es posa en valor l¿humor a les aules. L¿humor, aquesta pràctica cultural tan important a les vides de totes les persones del planeta, sembla que, històricament, té mala fama a les aules, donat que l¿educació és una cosa seriosa. Però donats els beneficis intel·lectuals, emocionals i socials que l¿humor, com a pràctica cultural, i el riure, com a necessitat humana universal, es fan imprescindibles per a aconseguir un ambient d¿aula ric, significatiu i alegre. Sabem que les emocions positives són catalitzadores fortíssimes de les experiències d¿aprenentatge; també se sap que una de les emocions positives més comunes és l¿alegria i la relaxació que se sent en riure. Riure amb altres persones agermana i relaxa; permet abordar temàtiques tenses des d¿una perspectiva diferent i provocadora sense generar preocupació, tensió o trauma. A continuació es fa una proposta per introduir a les aules l¿humor amb sistematització rigorosa, amb finalitats i objectius cpedagògics, per aconseguir aules on les experiències d¿aprenentatge siguin més significatives, els ambients més relaxats i les relacions humanes més fluides. Per aconseguir-ho es proposen materials i exercicis interdisciplinaris i transversals que puguin funcionar amb independència del nivell o del docent. Es conclou que la proposta, tot i ser un repte, es pot aplicar de manera solvent i sistemàtica a qualsevol nivell i matèria, ja que l¿humor impregna tota l¿existència humana i és una competència essencial.
Leer menosSe pone en valor el humor en las aulas. El humor, esta práctica cultural tan importante en las vidas de todas las personas del planeta, parece que, históricamente, tiene mala fama en las aulas, dado que la educación es algo serio. Pero dados los beneficios intelectuales, emocionales y sociales que el humor, como práctica cultural, y la risa, como necesidad humana universal, se hacen imprescindibles para conseguir un ambiente de aula rico, significativo y alegre. Se sabe que las emociones positivas son catalizadoras fortísimas de las experiencias de aprendizaje; también se sabe que una de las emociones positivas más comunes es la alegría y la relajación que se siente al reír. Reír con otras personas hermana y relaja; permite abordar temáticas tensas desde una perspectiva distinta y provocadora sin generar preocupación, tensión o trauma. A continuación se hace una propuesta para introducir en las aulas el humor con sistematización rigurosa, con finalidades y objetivos pedagógicos, para conseguir aulas donde las experiencias de aprendizaje sean más significativas, los ambientes más relajados y las relaciones humanas más fluidas. Para ello se proponen materiales y ejercicios interdisciplinarios y transversales que puedan funcionar con independencia del nivel o del docente. Se concluye que la propuesta, aun siendo un reto, puede aplicarse de forma solvente y sistemática a cualquier nivel y materia, ya que el humor impregna toda la existencia humana y es una competencia esencial.
Se pone en valor el humor en las aulas. El humor, esta práctica cultural tan importante en las vidas de todas las personas del planeta, parece que, históricamente, tiene mala fama en las aulas, dado que la educación es algo serio. Pero dados los beneficios intelectuales, emocionales y sociales que el humor, como práctica cultural, y la risa, como necesidad humana universal, se hacen imprescindibles para conseguir un ambiente de aula rico, significativo y alegre. Se sabe que las emociones positivas son catalizadoras fortísimas de las experiencias de aprendizaje; también se sabe que una de las emociones positivas más comunes es la alegría y la relajación que se siente al reír. Reír con otras personas hermana y relaja; permite abordar temáticas tensas desde una perspectiva distinta y provocadora sin generar preocupación, tensión o trauma. A continuación se hace una propuesta para introducir en las aulas el humor con sistematización rigurosa, con finalidades y objetivos pedagógicos, para conseguir aulas donde las experiencias de aprendizaje sean más significativas, los ambientes más relajados y las relaciones humanas más fluidas. Para ello se proponen materiales y ejercicios interdisciplinarios y transversales que puedan funcionar con independencia del nivel o del docente. Se concluye que la propuesta, aun siendo un reto, puede aplicarse de forma solvente y sistemática a cualquier nivel y materia, ya que el humor impregna toda la existencia humana y es una competencia esencial.
Leer menos