La salut vocal a l'escola : educació i prevenció
Full text:
https://dspace.uib.es/xmlui/hand ...Education Level:
Document type:
Tesis doctoralEstadísticas:
View Usage StatisticsMetadata:
Show full item recordAuthor:
Date:
2013Abstract:
S'analitzen les patologies de la veu presents en nens, a fi de conscienciar sobre la importància d'aquests trastorns abans que puguin arribar a generar disfuncions. Per a això es tenen en compte tres grups d'estudi: alumnes d'entre sis i dotze anys, docents i metges especialitzats. En l'estudi participen alumnes i docents de diferents centres de Mallorca, mentre que entre els especialistes es compta també amb metges d'altres comunitats. Es destaca la falta d'estudis epidemiològics respecte a les alteracions vocals infantils, així com sobre les dificultats terminològiques. En primer lloc, es desenvolupa el marc teòric, conceptualitzant la qüestió de la veu i de la veu infantil, i analitzant la seva presència dins del marc legislatiu espanyol i del currículum acadèmic d'educació primària. En segon lloc, s'exposa el treball de camp, amb el qual, a través d'un qüestionari, s'analitzen l'autoconeixement per part dels nens en edat escolar sobre l'ús de la seva veu i els abusos vocals, la implicació dels docents davant els trastorns de la veu i les seves formes d'actuació, i s'identifiquen les eines de detecció i de sensibilització per part dels foniatres. Finalment, s'assenyala que ha pogut comprovar-se que s'estan fent esforços de cara l'elaboració de bases de dades per a l'anàlisi de l'acústica de la veu, a fi d'aclarir i ajudar a distingir una veu normal d'una patològica. Així mateix, es confirma l'interès per crear protocols d'avaluació i de diagnòstic vocal enfocat a nens sistematitzats i basats en estàndards.
S'analitzen les patologies de la veu presents en nens, a fi de conscienciar sobre la importància d'aquests trastorns abans que puguin arribar a generar disfuncions. Per a això es tenen en compte tres grups d'estudi: alumnes d'entre sis i dotze anys, docents i metges especialitzats. En l'estudi participen alumnes i docents de diferents centres de Mallorca, mentre que entre els especialistes es compta també amb metges d'altres comunitats. Es destaca la falta d'estudis epidemiològics respecte a les alteracions vocals infantils, així com sobre les dificultats terminològiques. En primer lloc, es desenvolupa el marc teòric, conceptualitzant la qüestió de la veu i de la veu infantil, i analitzant la seva presència dins del marc legislatiu espanyol i del currículum acadèmic d'educació primària. En segon lloc, s'exposa el treball de camp, amb el qual, a través d'un qüestionari, s'analitzen l'autoconeixement per part dels nens en edat escolar sobre l'ús de la seva veu i els abusos vocals, la implicació dels docents davant els trastorns de la veu i les seves formes d'actuació, i s'identifiquen les eines de detecció i de sensibilització per part dels foniatres. Finalment, s'assenyala que ha pogut comprovar-se que s'estan fent esforços de cara l'elaboració de bases de dades per a l'anàlisi de l'acústica de la veu, a fi d'aclarir i ajudar a distingir una veu normal d'una patològica. Així mateix, es confirma l'interès per crear protocols d'avaluació i de diagnòstic vocal enfocat a nens sistematitzats i basats en estàndards.
Leer menosSe analizan las patologías de la voz presentes en niños, a fin de concienciar sobre la importancia de estos trastornos antes de que puedan llegar a generar disfunciones. Para ello, se tienen en cuenta tres grupos de estudio: alumnos de entre seis y doce años, docentes y médicos especializados. Participan alumnos y docentes de diferentes centros de Mallorca, mientras que entre los especialistas se cuenta también con médicos de otras comunidades. Se destaca la falta de estudios epidemiológicos respecto a las alteraciones vocales infantiles, así como sobre las dificultades terminológicas. En primer lugar, se desarrolla el marco teórico, conceptualizando la cuestión de la voz y de la voz infantil, y analizando su presencia dentro del marco legislativo español y del currículum académico de educación primaria. En segundo lugar, se expone el trabajo de campo, con el que, a través de un cuestionario, se analizan el autoconocimiento por parte de los niños en edad escolar sobre el uso de su voz y los abusos vocales, la implicación de los docentes ante los trastornos de la voz y sus formas de actuación, y se identifican las herramientas de detección y de sensibilización por parte de los foniatras. Finalmente, se señala que se están haciendo esfuerzos de cara la elaboración de bases de datos para el análisis de la acústica de la voz, a fin de clarificar y ayudar a distinguir una voz normal de una patológica. Así mismo, se confirma el interés por crear protocolos de evaluación y de diagnóstico vocal enfocado a niños sistematizados y basados en estándares.
Se analizan las patologías de la voz presentes en niños, a fin de concienciar sobre la importancia de estos trastornos antes de que puedan llegar a generar disfunciones. Para ello, se tienen en cuenta tres grupos de estudio: alumnos de entre seis y doce años, docentes y médicos especializados. Participan alumnos y docentes de diferentes centros de Mallorca, mientras que entre los especialistas se cuenta también con médicos de otras comunidades. Se destaca la falta de estudios epidemiológicos respecto a las alteraciones vocales infantiles, así como sobre las dificultades terminológicas. En primer lugar, se desarrolla el marco teórico, conceptualizando la cuestión de la voz y de la voz infantil, y analizando su presencia dentro del marco legislativo español y del currículum académico de educación primaria. En segundo lugar, se expone el trabajo de campo, con el que, a través de un cuestionario, se analizan el autoconocimiento por parte de los niños en edad escolar sobre el uso de su voz y los abusos vocales, la implicación de los docentes ante los trastornos de la voz y sus formas de actuación, y se identifican las herramientas de detección y de sensibilización por parte de los foniatras. Finalmente, se señala que se están haciendo esfuerzos de cara la elaboración de bases de datos para el análisis de la acústica de la voz, a fin de clarificar y ayudar a distinguir una voz normal de una patológica. Así mismo, se confirma el interés por crear protocolos de evaluación y de diagnóstico vocal enfocado a niños sistematizados y basados en estándares.
Leer menos